| کد خبر: 38762 |

احداثمنطقه گردشگری «حماد» در دیلم تسریع می‌شود

تین نیوز | مدیر اجرایی شهرداری دیلم گفت: با توجه به سفر اخیر نماینده ویژه رئیس جمهور در امور مناطق محروم، عملیات اجرایی احداث منطقه گردشگری حماد در دیلم تسریع می‌شود.

ایوب ترک‌زاده اظهار داشت: یکى از مهم‌ترین پروژه‌هاى حال حاضر شهردارى دیلم، منطقه گردشگرى(بندر حماد) است که با ٦ هکتار اراضى جنگلى و دو خور شمالى و جنوبىT عملیات اجرایی آن در اردیبهشت ماه سال جارى و با عنایت استاندار با اعتبارى ٧ میلیون تومانى آغاز شد.
 
وی بیان کرد: جاده دسترسى منطقه گردشگری حماد به طول چهار کیلومتر و عرض ١٢ متر در حد خاکى پیشرفتى صددرصدى داشته، البته طراحى ٦ هکتارى اراضى آن به وسیله مشاور در حال تهیه است.
 
مدیر اجرایی شهرداری دیلم تصریح کرد: با عنایت دکتر رضوى، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به زودى خبرهاى مسرت‌بخشى در رابطه با این منطقه بکر و فوق‌العاده زیبا خواهید شنید.
 
ترک‌زاده در ادامه ابراز داشت: از دیگر پروژه‌هاى مهم شهردارى عملیات زیرسازى فاز ٣ ساحل‌ازى با مساحت ٤ هکتار است که با اعتبارى ٨ میلیون تومانى از محل اعتبارات داخلى به اتمام رسیده است و عملیات اجرایى آن شامل پارکینگ، محوطه‌سازى، فضاى سبز با سیستم آبیارى تحت فشار، سکوهاى نشیمن، آلاچیق و ... به زودى آغاز خواهد شد.
 
وی در خصوص پارک ماهرویان و پلاژ بانوان دیلم گفت: پروژه پارک ماهرویان واقع در ضلع جنوبى بلوار ٤٥ مترى با مساحت بیش از 9 هزار متر مربع شامل محوطه‌سازى و زمین بازى کودکان، آلاچیق و فضاى سبز با اعتبارى حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان آغاز شده که تا این لحظه ٤٥ میلیون تومان اعتبار تخصیصى داشته است، پلاژ بانوان دیلم نیز به مساحت ١ هکتار با اعتبارى ٣ میلیون تومانى از محل اعتبارات استانى در حال ساخت است.
 
مدیر اجرایی شهرداری دیلم خاطرنشان کرد: پارک ٩ هکتارى دریاچه خور شمالى که عملیات گودبردارى آن آغاز شده است و توسط مشاور در حال طراحى است، این پروژه شامل شش هکتار دریاچه است که از نکات برجسته آن تغذیه آبى این دریاچه از جزر و مد خور شمالى است.
 
ترک‌زاده اضافه کرد: همچنین این پروژه داراى سه هکتار پارک جنگلى با فضاهاى تفریحى مورد نیاز خواهد بود و در آینده این پارک جنگلى بزرگترین فضاى تفریحى شهروندان می‌شود.
 
وی در خصوص پروژه دیگر شهرداری یادآور شد: اجراى نوار سبز در ضلع شمالى بلوار ٤٥ مترى(خور شمالى) و پیاده‌رو ساحلى با عرض ١ متر و طول ٧ متر با چشم‌اندازى فوق‌العاده از جاذبه‌های گردشگرى دیلم است که این پروژه دارای 7 هزار متر مربع موزاییک کارى، فضاى سبز و ... است، ضمنا اعتبار این پروژه ٥ میلیون تومان بوده که از منابع داخلى تامین شده است.
 
مدیر اجرایی شهرداری دیلم گفت: پروژه‌های ذکر شده تنها ٣ درصد پروژه‌هاى شهردارى دیلم بوده که در حال اجراست.
 
ترک‌زاده در ادامه گفت: ما براى راهنمایى مسافران و گردشگران نوروزى هم بیش از ٥ تابلو راهنمایى در حال طراحى و ساخت داریم، در راستای حفظ ساحل ماسه‌ای نیز عمده فعالیت ما در بخش لجنى ساحل است و هیچگونه عملیاتی در ساحل ماسه‌اى نداریم.
 
وی افزود: ما در یکسال گذشته حدود ٤ میلیون تومان برای موزاییک‌کارى پیاده‌روها از منابع داخلى هزینه کرده‌ایم و قطعا با یک اولویت‌بندى همه نقاط را ساماندهى خواهیم کرد.
 
مدیر اجرایی شهرداری دیلم در ادامه گزارش خود به دیگر پروژه‌های شاخص شهرداری دیلم در سال جاری اشاره کرد و گفت: بلوار ٤٥ مترى ماهرویان با طول یک هزار و 600 متر شامل دوباند سواره رو به عرض ٢٧ متر مشرف به خور شمالى و دارای پیاده‌رویی در ضلع جنوبى به عرض ٦ متر است.
 
ترک‌زاده گفت: پیشرفت این پروژه حدود 60 درصد است که یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.
 
ترک‌زاده خاطرنشان کرد: این پروژه بخشى از کمربند شهرى دیلم محسوب می‌شود که به سبب کاهش بار ترافیکى خیابان‌هاى اصلى شهر و همچنین تسهیل در ورود گردشگران و مسافران از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است.
 
وی ادامه داد: اصلاح میدان بسیج به مساحت 2 هزار و 830 متر مربع در ورودى شهر شامل سنگ جدول، پیاده‌رو، موزاییک و..، احداث پارک سالمندان با 2 هزار مترمربع مساحت و شامل محوطه‌سازى، بازى کودکان با اعتبارى ٢ میلیون تومانى از منابع داخلى، بهسازى بلوار مصلى با طول ٨٥ متر، تکمیل خیابان سى مترى ملوان با 2 هزار و 700 متر طول و ٢ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلى، تکمیل خیابان ولیعصر شامل تملک املاک و بازگشایى به ارزش 6 هزار میلیون ریال و احداث کانال و آسفالت این خیابان به طول ٤ متر و عرض ٢ متر با ٢ میلیون تومان از منابع داخلى از دیگر پروژه‌های شهرداری دیلم است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.