| کد خبر: 321 |

رقابت با جاده، سیاست راه آهن در حمل و نقل بار و مسافر

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن رقابت پذیری با جاده و هواپیما در حمل و نقل بار و مسافر را از سیاست های راه آهن ذکر کرد. 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر محسن پور سیدآقایی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران با بیان این مطلب اظهار داشت: اولین گامی که در این زمینه برداشته  شد در حمل و نقل نفت بود که به جای تعیین تعرفه بر مبنای تن کیلومتر طی شده ، مقرر شد تعرفه ها بر مبنای مبدأ و مقصد محاسبه شود.
 
مدیرعامل راه آهن افزود: در نظر داریم برای تمامی مسیرها و نیز ترانزیت، تعرفه های حمل بار بر اساس مبدأ- مقصد و بر پایه قیمت جاده تعیین شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی گفت: اولویت ما در ایام پیک نوروز، کیفیت خدمات و زمان بندی سیر دقیق و مناسب قطارهاست که در این زمینه بایستی نظافت و تجهیزات قطار و برخورد مناسب پرسنل با مسافرین و نیز سیرقطارها طبق زمان بندی مشخص شده مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.
 
دکتر آقایی خاطرنشان کرد: تکریم کارکنان و شناسایی ظرفیت های آنان از دیگر مواردی است که باید مدیران به آن توجه جدی داشته باشند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به برنامه پیش بینی شده راه آهن برای سالهای آینده اشاره و تصریح کرد: برنامه راه آهن رسیدن به حمل 70 میلیون تن بار و نیز جابجایی 39 میلیون و 800 هزار نفر مسافر در سال 96 است.
 
در ادامه از زحمات طالب زارع قائم مقام قبلی و معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل قدردانی و سعید رسولی به عنوان معاون جدید برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل معرفی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.