| کد خبر: 29269 |

کارشناس حمل‌ونقل هوایی در غرفه تین‌نیوز:

◄ برخی ایرلاین‌ها فقط " ایرچارتر " هستند / حمل‌‌ و نقل هوایی یا " کاسبی "؟!

تین نیوز | یک کارشناس حمل و نقل هوایی با اشاره به اینکه بعضی از ایرلاین ها عملا به ایرچارتر تبدیل شدند، گفت: نباید به حمل و نقل هوایی به عنوان یک "کاسبی" نگاه شود.

آرمان بیات، کارشناس حمل و نقل هوایی با حضور در غرفه تین نیوز در نمایشگاه مطبوعات و در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه بعضی از ایرلاین ها عملا به ایرچارتر تبدیل شده اند، اظهار کرد: این اقدام ایرلاین ها غیرقانونی است، زیرا بر اساس قانون، ایرلاین ها موظفند مستقیما از طریق فروش بلیت، اقدام به جابجایی مسافر کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از ایرلاین ها با هماهنگی و چارت کردن یک آژانس مسافران را جابجا می کنند و خودشان به طور مستقیم اقدام به فروش بلیت نمی کنند.

این کارشناس حمل و نقل هوایی، به سوء مدیریت ها در صنعت هوانوردی کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه صنعت هوانوردی کشور از نظر ساختاری مشکل دارد، برای مثال سازمان هواپیمایی که وظایف حاکمیتی، نظارتی و حمایتی دارد تنها در حوزه حاکمیتی و کمی هم نظارتی وارد شده و در بخش حمایتی به هیچ عنوان نقشی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم، چالش اصلی هواپیمایی ایران نیست بلکه اولویت‎های زیادی به عنوان مشکل برای این صنعت وجود دارد، اظهار داشت: فرض کنیم همه تحریم ها برداشته شود و ایران اجازه خرید بهترین هواپیماهای جهان را داشته باشد، در این صورت آیا شرکت های هواپیمایی 70 میلیون دلار بابت خرید یک فروند هواپیمای نو که حدود 160 صندلی دارد، هزینه می کنند یا ترجیح می دهند 10 فروند هواپیمای مدل پایین بخرند تا بتوانند از تعداد بیشتری صندلی استفاده کنند؟

بیات ادامه داد: تا زمانی که به حمل و نقل هوایی به عنوان یک "کاسبی" نگاه شود، نه از کاهش سن ناوگان خبری است و نه از پیشرفت صنعت هوانوردی. زمانی می توانیم به رشد و توسعه صنعت هوانوردی امیدوار باشیم که حجم سرمایه گذاری ها در این صنعت هدفمند و ایرلاین ها سند چشم انداز داشته باشند.

وی به جایگاه حمل و نقل هوایی در صنعت هوانوردی اشاره کرد و افزود: صنعت هوانوردی در کشور، تنها به حمل و نقل هوایی خلاصه شده، این در حالی است که حمل و نقل هوایی تنها بخشی از صنعت هوانوردی است، علاوه بر آن در بخش های آموزش و پژوهش نیز بسیار ضعیف هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناظری 0 0

    ایر چارترها …درصورتی که بلیط هاشون که چارتری هستند به فروش نرسه یا مقداری بفروش نره راحت پرواز رو کنسل میکنند این افتضاحه شرکتهای…

  • ساده لوح 0 0

    جناب بیات نمی دانم در کجای صنعت مشغولید اما پر توقعید زیرا که فرمودید سازمان هواپیمائی کشوری فقط نقش حاکمیتی را ایفا می کند و نقش نظارتی ندارد اخوی گرامی کدام اعمال حاکمیت می خواهید با هم بشماریم موارد نقض حاکمیت را توسط شرکت های هواپیمائی و شرکت فرودگاه ها و … سازمان هواپیمائی کشوری تعطیل است و قرار است بنری بزنند سردرش با این مضمون(((به زودی در اینجا GSA شرکت ایران پیما افتتاح می گردد)))) کاشکی شما بزرگوار حداقل یک مورد از اعمال حاکمیت این سازمان را می گفتید تا ما تیتر رسانه ای اش نمائیم

  • مسافر 0 0

    آبروی ایران و ایرانی با این وضع رفته الان لوفتانزا چارتر ارائه میده یا قطر یا امارات؟؟؟؟ ایران ایر ماهان آسمان هم اکثر مسیر ها رو کردن چارتر[…] میاد یه ایرلاین[…] رو دربست میکنه از بیت المال سود میبره کسی هم نیست جلوش رو بگیره جالب بود تو یکی از خبرها نوشته بود اگر پرواز مستقیم امریکا گذاشته بشه چاتر خواهد شد یعنی هنوز هیچ خبری نشده دنبال خوردن از یه جای دیگه بیت المال هستند کسی نیست جلوی این رانت رو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • میتی کومان 0 0

    سود اصلی در چارتر کردن هر گز به جیب شرکتهای هوایی نمی رود از این میان تنها مدیران آژانس و مسئولان فاسد بازرگانی شرکتهای هوایی سود می برند. بهتر است بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری برای یکبار هم که شده در این مورد ورود کند

  • آرمان بیات 0 0

    جناب ساده لوح عزیز سلام من فرمایش شما رو تأئید می کنم و این که نظام هوانوردی ایران از منظر ساختاری، نیروی انسانی، نظام مقررات و البته و به خصوص مدیریت، آموزش و پژوهش و تربیت آنان با چالش های اساسی مواجه هستیم. در حوزه ارتبطات بین الملل هم همینطور. منظور و تعریف حاکمیت یعنی اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه هوانوردی بازوی دولت است و این تشریح قانونی جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ است. منظور شما تصدی گیری است و نه حاکمیتی. البته در حزه نظارت ف حمایت، و هدایت هم متاسفانه … جسارتان بنده خادم هوانوردی در یک بخش کوچک هستم. با احترام و سپاس از محبت شما