| کد خبر: 28895 |

محور جدید گردشگری در استان بوشهر از کویر تا دریا معرفی شد

تین نیوز | معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: با هدف توسعه فعالیت‌های گردشگری و تعاملات استانهای بوشهر، فارس و یزد طرح محور جدید گردشگری از کویر تا دریا معرفی شد.
 
ناصر امیرزاده در نشست با مسئولان گردشگری استانهای بوشهر و یزد با بیان اینکه استان یزد دارای جاذبه‌های مهم گردشگری است، اظهار کرد: با توجه اینکه بافت تاریخی یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری و جذب توریسم محسوب می‌شود دو استان بوشهر و یزد از بافت تاریخی زیبایی برخوردار هستند که زمینه سفر گردشگران را فراهم کرده است.
 
وی از راه اندازی کارگروه مشترک گردشگری استان‌های بوشهر، فارس و یزد خبرداد و گفت: در راستای توسعه گردشگری در استانهای بوشهر، فارس و یزد محور جدید گردشگری تحت عنوان از کویر تا دریا راه اندازی می‌شود.
 
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: بر اساس این طرح گردشگرانی که وارد استان بوشهر می‌شوند پس از بازدید از مناطق دیدنی استان به استان یزد رهسپار می‌شوند و پس از بازدید از جاذبه‌های گردشگری یزد از طریق خط ریلی و هوایی به موطن خود برمی‌گردند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز گفت: یزد و بوشهر هر دو دارای نقاط مشترکی در زمینه‌های مختلف از جمله بافت تاریخی ارزشمند و سنت‌ها دینی، مذهبی و سبک عزاداری بومی هستند.
 
محمد مهدی شرافت با بیان اینکه بافت تاریخی یزد دارای ویژگی‌های مهم گردشگری است بیان کرد: یزد دارای 750 هکتار بافت ثبتی است که ثبت این بافت گسترده و پهناور نشان از ارزش و اهمیت آن دارد.
 
وی با بیان اینکه بافت تاریخی یزد سند هویت این استان است تصریح کرد: چنانچه راه حل مناسبی برای حفظ ارزش‌های گذشتگان ارائه نشود این بافت ارزشمند پایدار نمی‌ماند و در نتیجه سبب از بین رفتن این بافت می‌شود.
 
در این نشست مقرر شد با هماهنگی استان فارس محور جدید گردشگری با شعار ایران از کویر تا دریا  در بسته‌ای پیشنهادی به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری داخلی و خارجی ارسال شود.
 
برگزاری هفته فرهنگی ایران با مشارکت استانهای مسیر این محور جدید از دیگر مصوبات این نشست بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.