| کد خبر: 2423 |

تامین امنیت پایدار گردشگران نوروزی در شمال بوشهر

تین نیوز | پایگاه دریابانی گناوه از مهمترین پایگاه‌های دریابانی استان بوشهر در شمال استان است که در کنار تامین امنیت پایدار در مرزهای آبی شمال استان بوشهر هر ساله وظیفه تامین امنیت گردشگران نوروزی را در بخش ساحلی و آبی بندر گناوه برعده دارد و در این راستا اقدام به یکسری برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در طول ایام نوروز می کند.

 
 پایگاه دریابانی گناوه وظیفه صیانت از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران را در پهنه وسیعی از آب‌های شمال استان بوشهر از بندر دیلم مرکز شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان تا بندر گناوه و بندر ریگ در جنوب شهرستان گناوه را دارست.
 
شمال استان بوشهر هر ساله با حجم میلیونی گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی روبه رو است و دریابانی گناوه نیز چندین سال است که وظیفه تامین امنیت این گردشگران و مرزنشینان را در بخش آبی و ساحل بنادر گناوه، دیلم و گناوه عهده دار است و به صورت شبانه روز در راستای تامین امنیت لازم برای گردشگران در این عرصه فعالیت می کند.

 
در کنار بحث تامین امنیت گردشگران نوروزی پایگاه دریابانی گناوه همه ساله اقدام به یکسری فعالیت های فرهنگی اجتماعی برای گردشگران و مرزنشینان گناوه و دیگر بنادر می کند که این فعالیت ها موجب رضایتمندی آنها شده و تعامل و مشارکت مرزنشینان را در راستای امنیت پایدار در همراهی با این پایگاه افزایش داده است.
 
برنامه دیدار با شهدای مرزبانی گناوه، نشست با اقشار مختلف مردم بنادر شمال استان بوشهر، گشت تفریحی دریایی، ساخت اکواریوم طبیعی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات متعدد با موضوع دریابانی، راه اندازی ستاد گمشدگان، برپایی سفره نوروزی و توزیع بسته های فرهنگی آموزشی حاوی پیام های مرزبانی از جمله مهمترین اقدامات فرهنگی اجتماعی دریابانی گناوه در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی اجتماعی دریابانی گناوه است.  

 
راه‌اندازی سه قرارگاه نوروزی توسط پایگاه دریابانی گناوه
فرمانده پایگاه دریابانی گناوه ضمن تبریک سال نو به هموطنان به ویژه مرزنشینان گناوه ای با تشریح برنامه های این پایگاه در تعطیلات نوروز امسال اظهار داشت: پایگاه دریابانی گناوه مطابق روال سال های پیشین برنامه هخای متنوع و متعددی را در ایام تعطیلات نوروز امسال اجرایی کرده یا در حال اجرا دارد.
 
سرهنگ غلامرضا جمالی گفت: این پایگاه در ایام تعطیلات نوروز امسال اقدام به یکسری فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مثل گشت تفریحی دریایی برای مهمانان محترم نوروزی، مرزنشینان، مرزبانان و خانواده های همکاران ما به همراه توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی و پذیرایی در بندر گناوه کرده است.
 
جمالی بیان داشت: پایگاه دریابانی گناوه در شهرهای گناوه، دیلم و ریگ سه قرارگاه نوروزی ایجاد کرده است که به راهنمایی گردشگران نوروزی می پردازند.
 
وی ادامه داد: این پایگاه بیشتر نیروهای خود را در راستای تامین امنیت دریایی و سواحل شهرهای گناوه، دیلم و ریگ بسیج کرده تا مهمانان نوروزی بتوانند با فراغ بال تعطیلات نوروزی را در این شهرها سپری کنند.
 
برپایی اکیپ امداد و نجات دریایی در گناوه
جمالی اضافه کرد: یک اکیپ امداد و نجات دریایی را نیز با همکاری هلال احمر شهرستان گناوه برای جلوگیری از حوادث احتمالی در دریا که ممکن است مهمانان نوروزی را تهدید کند به کار گرفته ایم.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر ناوچه و دو قایق تندرو (گلف) این پایگاه، قایق هلال احمر و تیم پزشکی مستقر در محل نیز آماده خدمت رسانی به هموطنان در کمترین زمان ممکن است.
 
جمالی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در زمینه علت اعلام رضایت مهمانان نوروزی و مرزنشینان گناوه از اقدامات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی دریابانی گناوه اظهار داشت: قطعا این اعلام رضایت گردشگران نوروزی و مرزنشینان گناوه ای به دلیل تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی در بحث امنیتی و گسترش برنامه های فرهنگی اجتماعی متنوع پایگاه دریابانی گناوه است.
 
وی متذکر شد: نیروهای ما به صورت شبانه روز در تلاش هستند تا در سواحل بنادر گناوه، دیلم و ریگ و به ویژه بندر گناوه که هر ساله پذیرای بیشترین تعداد گردشگران نوروزی در سطح استان بوشهر است، بالاترین سطح امنیتی را برقرار کرده و به صیانت از مرزهای آبی کشورمان در شمال استان بوشهر می پردازند.
 
تامین امنیت پیست‌های لنج سواری، قایق سواری، جت اسکی و چهار چرخه ها
جمالی تاکید کرد: دریابانی نیز طبق وظیفه ای که به آن محول شده در کنار ساحل و در دریا امنیت لازم در خصوص پیست های لنج سواری، قایق سواری، جت اسکی و چهار چرخه ها را در آب های ساحلی گناوه، دیلم و ریگ تامین کرده است.
 
وی عنوان کرد: با توجه به تجارب سال های گذشته نظم خوبی را در این ارتباط برقرار کرده ایم که بیشتر هموطنان رضایتمندی خود را از این اقدامات اعلام داشته اند.
 
جمالی در پاسخ به پرسشی در زمینه تعامل مرزنشینان گناوه ای با این پایگاه افزود: تعامل مرزنشینان گناوه ای در راستای تامین امنیت بهینه و پایدار در مرزها با این پایگاه بسیار بسیار عالی است.
 
وی بیان داشت: ما سه روز قبل از عید امسال نشستی را با حضور معتمدان، ریش سفیدان، سران قبایل و طوایف و روسای تعاونی های صیادی و تجاری بنادر گناوه، دیلم و ریگ برگزار کردیم که در این نشست برخی دستورالعمل های را در راستای ایمنی گردشگران و شناورها و امنیت آنها بیان کردیم و از پیشنهادات آنها نیز بهره گرفتیم.
 
فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: مرزنشینان گناوه، دیلم و ریگ دوشادوش ما در تامین نظم و امنیت موجود در این بنادر که موجب رضایت مهمانان نوروزی قرار گرفته مشارکت داشته و دارند و من از همه آنها تقدیر می کنم.
 
راه‌اندازی ستاد گمشدگان توسط پایگاه دریابانی گناوه
معاون اجتماعی پایگاه دریابانی گناوه نیز در تشریح برخی اقدامات فرهنگی اجتماعی این پایگاه اظهار داشت: ناوچه این پایگاه در صبح ها از ساعت 8 تا 12 ظهر و بعدازظهرها نیز از ساعت 14 تا 18 مبادرت به گشت تفریحی و دریایی در آب های ساحلی بندر گناوه می کند.
 
ستوان یکم کرامت شولی فرد گفت: ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی گناوه به صورت تمام وقت علاوه بر گشت های متعدد تفریحی و دریایی به صورت همزمان به حوادث احتمالی که ممکن است در سطح حوزه استحفاظی این پایگاه برای مهمانان نوروزی اتفاق افتد، در سریع ترین زمان ممکن خود را در صحنه حاضر و به انجام اقدامات لازم می پردازد.    
 
شولی فرد بیان داشت: در کنار سه قرارگاه نوروزی پایگاه دریابانی گناوه در بنادر گناوه، دیلم و ریگ سه ایستگاه صلواتی ایجاد شده که خدمات رفاهی و پذیرایی از مهمانان نوروزی تا پایان تعطیلات نوروز امسال مبادرت می کنند.
 
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در قرارگاه نوروزی دریابانی در شهر گناوه ستاد گمشدگان را مستقر کرده ایم که به صورت میانگین روزانه بیش از 12 نفر گمشده را به خانواده های آنها تحویل می دهیم.
 
شولی فرد اضافه کرد: این اقدام پایگاه دریابانی گناوه رضایت هموطنان را در پی داشته است؛ اگرچه این مهم از وظایف این نیرو نیست.
 
وی تصریح کرد: از جمله دیگر برنامه های فرهنگی پایگاه دریابانی گناوه در ایام تعطیلات نوروزی امسال دیدار با خانواده های شهدای مرزبانی در شهر گناوه بوده است.
 
شولی فرد متذکر شد: پایگاه دریابانی گناوه همپای دیگر مسئولان شهرستان در روز نخستین سال جدید با حضور در میدان بسیج (ورودی جنوبی ) شهر گناوه با گل و شیرینی، توزیع بسته های فرهنگی و نقشه شهر گناوه و دیلم به استقبال از گردشگران نوروزی گناوه رفت.
 
وی ابراز داشت: در جلوی قرارگاه نوروزی دریابانی گناوه نیز اقدام به ساخت یک اکواریوم طبیعی حاوی برخی موجودات دریایی برای مهمانانی نوروزی که علاقمند به جذبه های دریایی بوده یا آنها را ندیده اند و برای آنها تازگی دارد، کرده ایم.
 
شولی فرد عنوان کرد: همچنین یک سفره نوروزی نیز در جلوی قرارگاه خود برپا کرده ایم که مهمانان نوروزی در کنار آن عکس یادگاری می گیرند و با استقبال کم نظیر گردشگران نوروزی گناوه مواجه شده است.
 
معاون اجتماعی پایگاه دریابانی گناوه در پایان گفت: از همه رسانه های شهرستان گناوه به ویژه خبرنگاران خبرگزاری مهر در شهرستان گناوه به دلیل پوشش مطلوب اخبار این پایگاه تقدیر می کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.