| کد خبر: 170212 |

◄ نحوه تخصیص ارز مسافرتی از ابتدا اشتباه بود

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با انتقاد از به نحوه‌ی تخصیص ارز مسافرتی عنوان کرد: در صورت تداوم سیاست‌های موجود در آینده شاهد تعدیل نیروی بالای 40درصدی دفاتر خدمات مسافرتی خواهیم بود.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتقاد از به نحوه‌ی تخصیص ارز مسافرتی عنوان  کرد: در صورت تداوم سیاست‌های موجود در آینده شاهد تعدیل نیروی بالای 40درصدی دفاتر خدمات مسافرتی خواهیم بود.

حرمت‌اله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص بحث حذف ارز مسافرتی عنوان کرد: بنده در گذشته بارها عنوان کرده‌ام شیوه تخصیص ارز مسافرتی اشتباه است.

او با اظهار به این مسئله که ارزی به صنف گردشگری تخصیص پیدا نکرده است که اکنون عنوان می‌کنند که می‌خواهیم آن را حذف کنیم، گفت: برخی اعلام می‌کنند ما با دفاتری خدمات مسافرت هوایی که از این ارز سواستفاده کرده‌اند برخورد خواهیم کرد، آیا مگر ارزی به دفاتر داده‌اید که می‌خواهید دفاتر را بازخواست و با آن‌ها برخورد کنید؟

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه هیچ‌کس پاسخگو نیست که این میزان ارز بابت چه چیزی از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: بنده در گذشته هم عنوان کردم که دولت به‌جای تخصیص ارز به مسافر باید به دفاتر انجمن ارز تخصیص بدهید نه اینکه برای هر دفاتر خدمات مسافرتی سهمیه ثابت تخصیص بدهید.

رفیعی با بیان اینکه ارز ثانویه‌ای در راستای حذف ارز مسافرتی وجود ندارد، اظهار کرد: حتی با فرض اینکه اگر دولت بخواهد ارز ثانویه‌ای هم اعلام کند، اگر به‌طور دقیق کارشناسی و بررسی شده نباشد اشتباه خواهد بود. رساندن کف ارز 8000 هزارتومانی برای ارز مسافرتی ما را با یک نوسانات شدید ارزی مجدد روبه‌رو خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از متولیان صنف گردشگری برای چگونگی تخصیص ارز نظرخواهی و مشورت بگیرد و اگر غلط بود می‌توانید آن‌ها را مورد مواخذه قرار دهد، خاطرنشان کرد: از کسانی در این حوزه مشورت می‌گیرند که هیچ‌گاه در مقام پاسخگویی بر نخواهند آمد و خودشان هم از این بازار به وجود آمد منتفع می‌شوند.

رفیعی بابیان اینکه بنده از ابتدا با این روش تخصیص ارز مسافرتی مخالف بودم و اکنون هم با حذف آن مخالف هستم، ابراز  کرد: در حال حاضر زمزمه حذف ارز مسافرتی وجود دارد اما بخشنامه‌ای مبنی بر این کار هنوز صادر نشده است.

وی با اعلام این خبر که تاکنون حدود 40 درصد از نیروهای دفاتر در راستای همین سیاست‌هایی که اعمال‌شده است تعدیل نیرو داشته‌اند، ابراز داشت: حدودا در کشور چهار هزار و 800 آژانس هواپیمایی وجود دارد که تعداد کمی از این دفاتر به‌صورت عمده چارتر می‌کنند و مسافر خروجی می‌برند یا برای مثال در مسیر ترکیه حدودا هفت دفتر فعال وجود دارد و  یا در مسیر آذربایجان هشت آژانس فعال هستند که جمع آن‌ها به  30 آژانس هم نمی‌رسد. اگر فرض را بر این بگیریم که این تعداد بسیار کم تعدیل نیرو ندارند اما مابقی آژانس‌ها به دلیل اینکه هیچ فعالیتی نمی‌توانند داشته باشند و درنهایت دخل‌وخرجشان به هم نمی‌خورد شروع به تعدیل نیرو کرد‌ه‌‌اند.

رئیس هیات مدیره  انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تاکید کرد: به‌واقع تاکنون 40‌درصد تعدیل نیرو داشته‌ایم که در صورت تداوم این سیاست‌ها پیش‌بینی بنده این است که اگر این دفاتر در تابستان نتوانسته باشند فعالیت کنند در پیک سفرها به‌طورقطع ریزش شدید نیرو خواهند داشت.

رفیعی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در راستای حل این مشکلات اقدامی کرده‌اند، بیان کرد: مسئولان سازمان گردشگری تلاش کرده‌اند و بنده از آن‌ها تشکر می‌کنم اما این تلاش تا به کنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.