| کد خبر: 169811 |

◄ اختصاص ارز دولتی به گردشگری نفعی برای اقتصاد ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس از نحوه تخصیص ارز گردشگری انتقاد کرد و قطع ارز دولتی را ضروری دانست.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس از نحوه تخصیص ارز گردشگری انتقاد کرد و قطع ارز دولتی را ضروری دانست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، مجید کیان‌پور گفت: ارایه ارز دولتی به مسافران آشفتگی‌های بسیاری را در اقتصاد ایجاد کرده است.

او در ادامه گفت: ارایه ارز به سفرهای غیرضروری باید قطع شود در غیر این صورت تبعات بیش از وضعیت فعلی دامن اقتصاد را می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:  تخصیص ارز دولتی به مسافران باید بر مبنای نقاط دور و نزدیک باشد و برای ارایه ارز دولتی به مسافران باید بحث‌های کارشناسی دقیقی گیرد.

کیان‌پور با بیان اینکه ارایه ارز دولتی به مسافران منبع درآمدی برای کشورهای دیگر و همچنین رونق گردشگری در آن‌ها خواهد شد گفت: قطع ارز دولتی مسافران از ضرورت‌هایی است که بانک مرکزی به‌فوریت باید به آن ورود کند.

او ادامه داد: ارایه کارت‌های سفر به مسافران داخلی و حتی کارت‌های تخفیف برای بازدید از امکان تاریخی و غیره می‌تواند صنعت گردشگری را در داخل رونق ببخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: هدف از ارایه ارز دولتی به مسافران افزایش درآمد گردشگری و استفاده از تکنولوژی و فناوری کشورهای دیگر بوده است اما ادامه روند فعلی در پرداخت ارز دولتی به مسافران به ایجاد اشتغال در کشورهای مقصد مسافران منجر می‌شود.

کیان پور با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای تجدیدنظر در ارایه ارز دولتی به مسافران تا پایان ماه جاری، تصریح کرد: با توجه به اینکه ارایه این نوع ارز به مسافران اقتصاد کشور را درگیر آشفتگی کرده و بازار سیاهی برای فروش ارز ایجاد کرده باید هر چه سریع‌تر موردبازنگری قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.