| کد خبر: 169419 |

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری :

◄ ارز مسافرتی به تفکیک مقصد مشخص شود

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از پیگیری مجدد این سازمان درخصوص اعلام تخصیص ارز برای مسافران به تفکیک مقصد خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از پیگیری مجدد این سازمان درخصوص اعلام تخصیص ارز برای مسافران به تفکیک مقصد خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علی‌اصغر مونسان در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار گفت: از بانک مرکزی درخواست کردیم تا به موضوع تبدیل ارز و تامین منابع ارزی برای گردشگران ورودی و خروجی ساماندهی کند.

او گفت:  وضعیت کنونی ارز در صورت برنامه‌ریزی جامع، کامل و باثبات به نفع گردشگری کشور خواهد بود و در غیر این صورت ممکن است به تهدید تبدیل شود.

معاون رییس‌جمهور تاکید کرد:  شرایط فعلی نرخ ارز موجب ارزانی سفر به ایران می‌شود و اگر از سوی بانک مرکزی اقدامی عاجل برای سامان‌دهی روند تبدیل ارز نشود این فرصت را از دست خواهیم داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هفته گذشته نیز در توئیتی که رسانه‌ای شد اعلام کرد از بانک مرکزی خواسته شده ارز تخصیصی برای مسافران خروجی را به تفکیک مقصد اعلام کند که باوجود گذشت قریب به یک هفته، هیچ اطلاع‌رسانی از سوی بانک مرکزی در این زمینه صورت نگرفته است.

 ابتدای امسال طی بخشنامه جدید ارزی که از سوی بانک مرکزی منتشر شد میزان ارز گردشگری که به مسافران خارج از کشور تعلق می‌گیرد را اعلام کرد.  بنا بر اطلاعیه مذکور ارز مسافرتی یک‌بار در سال و به مبلغ 500 یورو برای سفر به کشورهای هم مرز و و کشورهای مشترک‌المنافع به‌غیراز عراق  و 1000 یورو برای سایر کشورهاست که در مرزهای خروجی به مسافران پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.