| کد خبر: 169073 |

◄ دلیل عجیب رشد سفرهای خارجی ایرانی‌ها در سه ماه گذشته

برخی آژانس‌های مسافرتی با ایجاد آشفتگی در بازار ارز و متضرر شدن از شرایط موجود در جذب مسافر، اقدام به ارائه پکیج سفر در برابر گرفتن حواله ارز مسافرتی گردشگران می‌‎کنند.

تین نیوز

برخی آژانس‌های مسافرتی با ایجاد آشفتگی در بازار ارز و متضرر شدن از شرایط موجود در جذب مسافر، اقدام به ارائه پکیج سفر در برابر گرفتن حواله ارز مسافرتی گردشگران می‌‎کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از چمدان، برخی آژانس‌ها در ازای ارائه بلیط مجانی به مسافران ارز دولتی آن‌ها را دریافت می‌کنند و از اختلاف میان قیمت این ارز  و ارز آزاد سود می‌برند.

این مساله با ابهاماتی روبروست و این سوال ایجاد می‌شود که این توافق بسیار به ضرر گردشگر است چرا که تفاوت مقدار سود به‌دست‌آمده از فروش ارز مسافرتی، مبلغی بسیار بیشتر از قیمت بلیت رفت‌وبرگشت مسافر به اغلب مقاصد می‌شود و چرا باید گردشگر به این تفاوت راضی شود؟

یک  کارشناس مدیریت حرفه‌ای گردشگری دراین‌باره گفت: اتفاقات عنوان‌شده صحت دارد و برخی آژانس‌ها اقدام به چنین کاری می‌کنند اما نه در برابر بلیت بلکه در برابر بلیت رفت‌وبرگشت، اقامت در هتل ۴ ستاره همراه با صبحانه.

رامین نوری در ادامه گفت: این پیشنهاد به افرادی داده می‌شود که اصلاً پول سفر را ندارند و نمی‌توانند به سفر بروند و حتی ارز دولتی مسافرتی بگیرند.

او تصریح کرد: معمولا آژانس‌هایی که چنین کاری می‌کنند یک نفر را با مسافران به فرودگاه می‌فرستند تا ارز را از آن‌ها دریافت کنند. البته این اقدام بسیار ریسک‌پذیر است چون ممکن است هر لحظه ارز مسافرتی حذف شود یا اینکه قیمت‌ها تغییر کند.

برخی از آژانس‌ها جدیداً می‌گویند به شما بلیط مجانی می‌دهیم به شرطی که حواله ارز را به آژانس تحویل دهید. همین است که می‌بینیم مسافرت‌های خارجی در ۳ ماه گذشته رشد بالایی داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.