| کد خبر: 169068 |

◄ زائران پاکستانی به زودی از دریا به ایران سفر می‌کنند

کمیته امور دارایی مجلس سنای پاکستان تاخیر برقراری خط دریایی چابهار-کراچی را از طرف کشور پاکستان اعلام کرد.

تین نیوز

کمیته امور دارایی مجلس سنای پاکستان تاخیر برقراری خط دریایی چابهار-کراچی را از طرف کشور پاکستان اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اعضای  کمیته امور دارایی مجلس سنای پاکستان  اعلام کردند که دولت  ایران تمامی مراحل آغاز این سرویس را به پایان رسانده و تاخیرهای غیرضروری از سوی دولت پاکستان مشاهده می‌شود.

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات، سازمان کشتیرانی و بنادر پاکستان نیز در خصوص این طرح به این کمیته گفته که آمادگی راه‌اندازی این سرویس را داشته و منتظر مجوز امنیتی برای انجام این کار هستند.

دولت پاکستان اخیراً اعلام کرده است که به‌زودی و با حل شدن مسائل امنیتی، زائران می‌توانند برای سفر به ایران و عراق از مسیر دریایی استفاده کنند و راه‌اندازی خط دریای موجب توسعه و تقویت گردشگری و تجارت میان دو کشور خواهد شد.

در مرحله نخست، زائرین می‌توانند از بندر کراچی به بندر چابهار ایران مسافرت کنند و قرار است در فاز دوم این طرح سفر به بندرگاه‌های کشورعراق نیز انجام شود و زائران از مسیر دریایی برای سفر استفاده کنند.

سالانه بیش از 200 هزار نفر از مردم پاکستان به‌صورت زائر از مناطق مختلف در پاکستان به ایران و از آنجا به عتبات عالیات در عراق سفر می‌کنند که لزوم راه‌اندازی خط دریایی ایران و پاکستان را دوچندان کرده است.

اسلام‌آباد و تهران به توافق‌های لازم برای آغاز به کار این پروژه رسیده‌اند و در صورت راه‌اندازی مسافران و زائران دو کشور می‌توانند بدون معطلی در مسیر زمینی کویته به مرز ایران در میر جاوه و تفتان، با امنیت بیشتری به ایران و عتبات‌عالیات سفر کنند.

طرح جابه‌جایی مسافران از طریق دریا به دلیل افزایش اعزام زائران پاکستانی به مناطق گردشگری  ایران از جمله مشهد و قم طرح ریزی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.