| کد خبر: 168556 |

تدبیر برای حل مشکلات مسافران روسیه

سیل اعتراض مسافران ایرانی در جام‌جهانی روسیه موجب شد نشستی اضطراری با حضور معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران برگزار شود؛ جلسه‌ای که البته در نهایت راهکار اساسی از آن استخراج نشد.

تین نیوز

سیل اعتراض مسافران ایرانی در جام‌جهانی روسیه موجب شد نشستی اضطراری با حضور معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران برگزار شود؛ جلسه‌ای که البته در نهایت راهکار اساسی از آن استخراج نشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در حال‌حاضر بی‌برنامگی، نابسامانی و نبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری در روسیه موجب شده آژانس‌های مسافرتی نتوانند بخشی از وعده‌هایی که زمان فروختن تور داده‌اند را به مرحله اجرایی شدن برسانند. تاخیر در ساعت پرواز، نبود وسایل حمل و نقل عمومی، دور بودن هتل‌ها، تغییر هتل بدون اطلاع مسافر، پایین بودن خدمات هتل‌ها و... موجب شده بسیاری از مسافران روسیه نتوانند خود را به مسابقات جام‌جهانی برسانند. البته رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران به «دنیای‌اقتصاد» گفته‌است با نامه‌نگاری‌هایی که با فیفا، انجمن صنفی دفاتر مسافرتی روسیه و کنسولگری صورت داده، موفق شده شرایط را برای حضور بیش از هزار مسافر ایرانی در بازی ایران و پرتغال مهیا کند.

حرمت‌الله رفیعی ضمن اشاره به نشستی که با معاون گردشگری کشور داشته و با انتقاد از شرایط زیرساختی گردشگری روسیه که موجب شده تا گردشگران ایرانی را به‌شدت معترض کند، می‌گوید: «تاخیر ساعت پروازها، تغییر هتل‌ها بدون اطلاع مسافر، نبود وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس موجب شده تا بسیاری از گردشگران ایرانی نتوانند خود را به تماشای مسابقات برسانند.» او ادامه می‌دهد: «متاسفانه مطلع شدیم هتلی که برای بازی ایران و پرتغال به ایران داده‌شده، تغییر کرده و فقط پرتغالی‌ها در این هتل حضور دارند و ایرانی‌ها را به هتلی که چند ساعت از ورزشگاه دورتر است، منتقل کردند. این کار بدون اطلاع مسافر و آژانس‌ها بوده و واقعا از دست آژانس‌ها نیز خارج است. اما مسافر این اتفاقات را از چشم آژانس می‌بیند و دائم پیکان اعتراض‌شان به سمت آنهاست.» 

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی که در چند روز اخیر انجام داده نیز تصریح می‌کند: «برای حل این مشکلات من نامه‌نگاری‌های زیادی به فیفا و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و کنسولگری در روسیه انجام دادم که خوشبختانه توانستم پاسخ مثبتی بگیرم و فعلا جای امیدواری دارد که برای مسافران ایرانی هواپیمایی در نظر گرفته‌شده که چند ساعت تاخیر را جبران می‌کند و می‌توانند خود را به بازی پرتغال و ایران برسانند.» البته او تاکید می‌کند مشکلات و دغدغه‌های ایرانی‌ها همانطور که از قبل پیش‌بینی کرده‌بود بسیار زیاد است و با این کار هم از میزان نارضایتی آنها نتوانسته بکاهد و باید منتظر خیل اعتراضات مردمی که به روسیه رفته و خدمات ایده‌آل نگرفته‌اند، باشیم. 

رفیعی درباره جلسه‌ای که در این زمینه با محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری برگزار شده‌است نیز اظهار می‌کند: «متاسفانه در این جلسه نتوانستیم به یک اجماع کاربردی برسیم. قرار بر این شد تا با گروهی که من هم جزئی از آن هستم به روسیه برویم. اما به نظر من رفتن به روسیه مشکلی را حل نخواهدکرد.» به عقیده رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران تخلفی از سوی آژانس‌ها صورت نگرفته‌است و می‌گوید: «وقتی گفته شده کارگزار روسیه آنجا به‌طور رسمی کار را رها و اعلام‌کرده از دستش کاری برنمی‌آید، در این شرایط آژانس‌ها چه کار می‌توانند کنند؟»

نبود زیرساخت‌های گردشگری در روسیه دردسری بزرگ برای آژانس‌هایی که به گفته رفیعی در این زمینه ضرر هم کرده‌اند ایجاد کرده؛ به طوری که با وجود برطرف کردن مشکلات مسافران ایرانی برای تماشای بازی پرتغال و ایران هنوز موضوع حل نشده و بازهم آژانس‌ها باید پاسخگوی اعتراض‌ها و شکایت‌های مسافرانی باشند که خدمات موردنیازشان را در این سفر آنطور که باید دریافت نکرده‌اند.  روز گذشته نیز «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی به این موضوع پرداخت و یک راهنمای تور ضمن تایید ضعف زیرساخت‌های گردشگری روسیه به خبرنگار ما گفته ‌بود: «اعتراض‌هایی که در روسیه از سوی مسافران ایرانی رخ داده را نمی‌توان نادیده گرفت؛ اما همه این اعتراض‌ها به ضعف آژانس‌های گردشگری برنمی‌گردد، بلکه اصلی‌ترین موضوع، زیرساخت‌های گردشگری در روسیه است.» او خاطرنشان کرده بود: «مسافری که حداقل ۱۵میلیون تومان بابت سفر به روسیه هزینه می‌کند توقع یک هتل خوب و خدمات هواپیمایی و حمل و نقل دارد. اما هتل ۴ستاره روسیه با هتل ۴ ستاره ترکیه بسیار متفاوت است. با این همه بسیاری از مسافران ایرانی از این موضوع بی‌اطلاعند.»

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.