| کد خبر: 168489 |

تعطیلات طولانی تابستانی مدارس زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تعطیلات دانش‌آموزان در کشورهای دیگر منقطع و کوتاه است، از تعطیلات طولانی تابستانی در ایران انتقاد کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تعطیلات دانش‌آموزان در کشورهای دیگر منقطع و کوتاه است، از تعطیلات طولانی تابستانی در ایران انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی با انتقاد از تعطیلات طولانی و پیوسته دانش‌آموزان بر نقش جایگاه مدارس در پر کردن اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: تعطیلات دانش‌آموزان در کشورهای دیگر منقطع و کوتاه است به همین دلیل مدارس و خانواده‌ها می‌توانند برای این تعطیلات برنامه‌ریزی کرده و از آن بهره‌برداری کنند اما در ایران به دلیل طولانی بودن آن، وقت دانش‌آموزان به بطالت می‎گذرد که این خود زمینه آسیب‎های اجتماعی را فراهم می‌کند.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طولانی شدن تعطیلات مدارس سبب می‌شود تا دانش‌آموزان در ابتدای مهر به سختی بتوانند دوباره با درس و مشق اخت بگیرند، ادامه داد: طرح‌ها و پیشنهادات بسیاری برای کاهش تعطیلات و استفاده بهینه از  اوقات فراغت دانش‌آوزان وجود دارد و با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت در ایران می‌توان زمان تعطیلات را تغییر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش وظیفه مدیریت اوقات فراغت دانش‌آموزان را دارد، بیان کرد: آموزش و پرورش باید با هزینه‌های پایین امکان سفر، آموزش‌های جانبی، مهارت آموزشی و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را در فصل تابستان فراهم کند و در این رابطه در کنار خانواده‌ها باشد.

عباسی معتقد است آموزش و پرورش باید از امکانات همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات تفریحی، ورزشی، علمی و... به دانش‌آموزان در ایام تابستان بهره ببرد، اضافه کرد: به‌یقین خانواده‌ها نیز علاقه مند به پر کردن اوقاف فراغت فرزندان خود با برنامه و هزینه مناسب هستند اما رسیدن به این مهم به طراحی و برنامه‌ریزی کلان و جزئی در سراسر کشور ازسوی آموزش و پرورش نیاز دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کار تحقیقی پژوهشی درخصوص نحوه گذراندن اوقاف فراغت دانش‌آموزان را به منظور آگاهی از آسیب‌های پیرامون آن‌ها نیز ضروری دانست.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.