| کد خبر: 168476 |

◄ مقصر تأخیر پروازی جام جهانی آژانس‌ها نیستند

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از بلااستفاده ماندن بلیت جام جهانی در اختیار فدراسیون فوتبال به دلیل عدم همکاری با آژانس‌های گردشگری خبر داد.

تین نیوز

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  از بلااستفاده ماندن بلیت جام جهانی در اختیار فدراسیون فوتبال به دلیل عدم همکاری با آژانس‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، رحمت‌الله رفیعی گفت: آژانس‌ها از بازار سیاه بلیت به قیمت‌های ۳۵۰ دلارتا ۴۵۰ دلار تهیه کردند درصورتی‌که فدراسیون فوتبال ایران ۸درصد سهمیه یعنی نزدیک به ۸هزار بلیت جهت حضور دربازی‌ها داشته که به دلیل همکاری نکردن با آژانس‌ها بدون استفاده مانده‌اند.

او درباره میزان خروج از کشور گفت:  هزینه‌هایی که آژانس‌ها دریافت کردند، ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به‌علاوه میزانی که از بازار آزاد تهیه‌کرده‌اند که ممکن است برای تهیه آن‌ها وارد بازار قاچاق هم شده ‌باشند.

رفیعی به آمار  ۳هزار و ۵۰۰نفر نفری مسافران روسیه اشاره کرد و گفت: هرکدام بین ۱۵تا ۳۵میلیون تومان هزینه کرده‌اند.

او گفت: آژانس‌ها با توجه به شرایط فعلی ارزی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ چه آنکه شخصاً پیش‌بینی می‌کردم با اعتراض مسافران روبه‌رو شویم و همین موضوعات موجب شده تا آژانس‌ها در موقعیت مناسب جام‌جهانی به‌جای آنکه سود کنند با ضرر مواجه شوند.

یکی از راهنماهای گردشگری در روسیه درباره این موضوع می‌گوید: مسافری که حداقل ۱۵میلیون تومان بابت سفر به روسیه هزینه می‌کند توقع یک هتل خوب و خدمات هواپیمایی و حمل‌ونقل دارد.

او در ادامه گفت: نوسانات ارزی، قیمت‌ها را بسیار تغییر داد. تغییر هتل‌ها نیز درگیری و اعتراض‌ها را زیاد کرد. برخی آژانس‌ها با اعلام نکردن این تغییرات که دلیل آن‌هم چندان مشخص نیست، نارضایتی مسافر را به‌وجودآوردند

این راهنما به نامناسب بودن زیرساخت‌های ایرلاین روسیه تأکید کرد و گفت: علت تأخیرهای پرواز، آژانس‌ها نیستند. بسیاری از مسافرها به دلیل همین تأخیرها به بازی‌ها نرسیدند و هزینه‌ای که بابت بلیت کرده بودند، سوخت شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.