| کد خبر: 167713 |

تعطیلات زمستانی مدارس می‌تواند موجب افزایش مسافرت‌ها به جنوب کشور شود

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه تعطیلات زمستانی مدارس تاثیر بسیاری بر رونق گردشگری شهرهای جنوبی کشور دارد، گفت: گردشگری به‌عنوان صنعتی پاک می‌تواند باعث اشتغالزایی در جنوب کشور شود.

تین نیوز

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه تعطیلات زمستانی مدارس تاثیر بسیاری بر رونق گردشگری شهرهای جنوبی کشور دارد، گفت: گردشگری به‌عنوان صنعتی پاک می‌تواند باعث اشتغالزایی در جنوب کشور شود.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالحمید خدری  با اشاره به اینکه تعطیلات زمستانی مدارس تاثیر بسیاری بر رونق گردشگری شهرهای جنوبی کشور دارد، گفت: با توجه به اینکه شهرهای جنوبی در ماه‌هایی پایانی همچون آذر، دی و بهمن به لحاظ  آب و هوایی در شرایط بسیار مساعدی  به سر می‌برند، تعطیلات زمستانی مدارس می‌تواند به افزایش مسافرت‌ها به جنوب کشور کمک کند ضمن آنکه به کاهش آلاینده‌های هوای تهران نیز کمک خواهد کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب به‌ویژه بوشهر خبری از ریزگردها نیست، ادامه داد: به‌یقین رونق گردشگری زمستانی یا همان فصلی، گردش مالی و رونق اقتصاد و مشاغل فصلی و فروش کالاها را برای بومیان منطقه به‌دنبال دارد، افزود: اگرچه زیرساخت‌های گردشگری در جنوب کشور هنوز بسیار ناقص است و این سبب از دست دادن فرصت‌ها می‌شود اما تعطیلی مدارس در  زمستان در رونق گردشگری منطقه بی‌تاثیر نخواهد بود.  

به گزارش خانه ملت، وی در حالی که معتقد است با توجه به شرایط آب وهوایی، زیست محیطی و مضرات صنایع مختلف باید گردشگری را به صنعت اول بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی تبدیل کرد، اضافه کرد: اگر وقفه آموزشی که در اثر این تعطیلات در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود را بتوان جبران کرد می‌توان از ظرفیت استان‌های جنوبی برای گسترش گردشگری استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت در نظر گرفتن تمام جوانب می‌توان با استفاده از این تعطیلات فرهنگ سفر را در کشور نهادینه کرد، اظهارکرد: گردشگری به عنوان صنعتی پاک می‌تواند باعث اشتغالزایی شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.