| کد خبر: 165376 |

معاون رئیس جمهور خبر داد:

◄ روش تامین ارز مسافرتی تغییر کرد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تأمین ارز از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تأمین ارز از طریق دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علی‌اصغر مونسان در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی افزود: در یک جلسه‌ای که چند هفته پیش با انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی داشتیم اعلام کردم که این انجمن یک ظرفیت بزرگ است و همه باید کمک کنیم تا هم گردشگری داخلی تقویت شود و هم تورهای ورودی به کشور افزایش یابد تا درآمدزایی بیشتری نصیب کشور شود این در حالی است نقاط بی‌نظیری در کشور وجود دارد که چون به‌خوبی معرفی نشده است.

مونسان با بیان اینکه در پنج سال گذشته این صنعت در حوزه زیرساخت جهش‌های بسیار خوبی را داشته است، اظهار کرد: این رشد اکنون صنعت گردشگری در سند چشم‌انداز نظام و برنامه ششم توسعه به‌عنوان پیشران اقتصاد دیده شده است.

معاون رئیس‌جمهور به فرصت طلایی در بخش سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود:  فرصت بسیار خوبی برای این صنعت از طریق منابع صندوق توسعه ملی، اشتغال فراگیر، منابع تبصره 18 لایحه بودجه 97 به وجود آمده است.در حال حاضر 1700 پروژه در دست‌ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخش‌های مختلف 1250 پروژه که نیمی از آن‌ها هتل و تأسیسات اقامتی است به‌مرور به بهره‌برداری برسد.

مونسان در این مراسم از تأمین ارز از طریق دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و خاطرنشان کرد: با دستور آقای جهانگیری به بانک مرکزی مقرر شد که در جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و معاون بانک مرکزی این مسئله موردبررسی قرار گیرد. این جلسه روز گذشته برگزار شد و بر اساس تصمیمی که در این جلسه گرفته شد از این پس تمام ارز مسافرتی از طریق دفاتر مسافرتی تأمین خواهد شد.

او با اظهار به  اینکه حدود 9میلیون گردشگر خروجی داریم که نیمی از آن‌ها زائران عتبات عالیات هستند و ارزبر نیستند، بیان کرد: بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد نرخ ترجیحی ارزش‌افزوده از 9درصد به 3درصد در بخش هتلی کاهش یابد و امیدواریم بتوانیم با همکاری مجلس این موضوع را به دفاتر خدمات مسافرتی نیز تعمیم دهیم.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.