| کد خبر: 163537 |

خیل عظیم گردشگران نوروزی در منطقه آزاد ارس

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ارس، ازاسکان خیل عظیم گردشگران نوروزی در منطقه آزاد ارس در موج اول سفرهای نوروزی از 27 اسفند تا 4 فروردین خبر داد.

تین نیوز

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ارس، ازاسکان خیل عظیم گردشگران نوروزی در منطقه آزاد ارس در موج اول سفرهای نوروزی از 27 اسفند تا 4 فروردین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز،  مهدی عباسی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ارس ،با اعلام این خبر، گفت: مجموع اقامت مسافرانی که در بازه زمانی 7 روزه منتهی به 4 فروردین 97 به صورت رسمی و چادری در محدوده چهارگانه منطقه آزاد ارس شامل جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو اسکان یافته‌اند به 47 هزار و 819 نفر رسیده است.

وی افزود: در موج اول سفرهای نوروزی، کلیسای سنت استپانوس، امامزاده سیدمحمدآقا نوجه مهر، پارک کوهستان ارس و آبشار آسیاب چهار جاذبه پربازدید منطقه بوده و در مجموع 65 هزار و 146 نفر از این اماکن گردشگری بازدید کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عباسی خاطرنشان کرد: در همین مدت زمانی، میزان بازدید از کلیسای سنت استپانوس طبق آمار بلیط فروشی 15 هزار و 517 نفر بوده است که این اثر ثبت جهانی شده، همانند سال‌های گذشته از نظر میزان بازدید در جایگاه نخست قرار داد.

وی در مورد برنامه‌های اقامتی زائرسراهای منطقه آزاد ارس نیز گفت: تا پایان 4 فروردین 5 زائرسرای منطقه آزاد ارس با مجموع ظرفیت اقامتی 191 اتاق، میزبان بیش از 7000 گردشگری بودند که از امامزاده‌های نقاط مختلف ارس بازدید کرده‌اند.

عباسی در ادامه گفت: در موج اول سفرهای نوروزی 32 هزار نسخه نقشه گردشگری در بین گردشگران منطقه آزاد ارس توزیع شده است و بیش از 10 هزار نقشه اسکان و بیش از 15 هزار راهنمای برنامه‌ها، رویدادها و جشنواره‌ها نیز در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر ارس با اشاره به تکمیل کامل ظرفیت اماکن اقامتی ارس، تاکید کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت هتل و مراکز اقامتی، امسال تعداد مراکز اسکان اضطراری علاوه بر دو ورزشگاه، در زمین اسکیت روباز نیز برقرار شده است و در مجموع 420 چادر برای استفاده گردشگران نصب شده است.

عباسی افزود: ظرفیت رسمی هتل ها و کاشانه مهمان های ارس 1023 تخت است که امسال با تمام ظرفیت، خدمات مناسبی به گردشگران ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مدت قطار رایگان «تبریز- جلفا» با ظرفیت کامل تردد کرده است و در روزهای دوم، سوم و چهارم فروردین با همکاری راه آهن آذربایجان شرقی، واگن های قطار از پنج واگن به هشت واگن افزایش یافته است تا جوابگوی خیل عظیم گردشگران نوروزی منطقه آزاد ارس باشیم.

عباسی افزود: تورهای ارسگردی با دو دستگاه اتوبوس، هر روزه گردشگران نوروزی ارس را از مبدا ایستگاه راه آهن جلفا و هتل های این شهر، به صورت رایگان به جاذبه های گردشگری ارس، منتقل می کنند.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.