| کد خبر: 163281 |

◄ توزیع نقشه گردشگری 97 آغاز شد

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، از توزیع نیم میلیون نقشه گردشگری به‌روز در 31 استان و 11 مرکز استان گردشگر پذیر خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، از توزیع نیم میلیون نقشه گردشگری به‌روز در 31 استان و 11 مرکز استان گردشگر پذیر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، مسعود شفیعی گفت: در نقشه‌های گردشگری سال 97  انواع راه‎های موجود شامل آزادراه‎ها، بزرگراه‎ها، راه‎های اصلی و فرعی، راه‌آهن، مرزهای استانی و بین‎المللی در شهرهای مرزی، مراکز استان‎ها، شهرها، دهستان‎ها و دیگر نقاط شهری نشانه‌گذاری و همچنین فرودگاه‎های داخلی و بین‎المللی و بندرهای تجاری و نفتی نیز در این نقشه‎ها مشخص‌شده است.

او تصریح کرد: ازجمله دیگر اطلاعات گردشگری در این نقشه‌ها محل دقیق نمایش محل پمپ‎های بنزین، رودخانه‎ها و دریاچه‎ها به انضمام عمق آب آن‌ها، چند ده مرکز گردشگری و چند مسیر گردشگری است.

شفیعی درباره مراکز توزیع این نقشه‌ها گفت:  ادارات کل پست استان‌ها، چادرهای هلال‌احمر و مراکز گردشگری نوروزی مراکزی هستند که طبق توافق‌ صورت گرفته، این نقشه‌ها را توزیع می‌کنند.

او درباره دسترسی آسان مسافران به نقشه‎های سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: نقشه‌های گردشگری شامل همه اطلاعات مربوط به دسترسی به نقاط گردشگری در سایت سازمان نقشه برداری کشور (http://ncc.org.ir) به تفکیک 31 استان و 11 مرکز استان (ارومیه- تبریز- اصفهان- مشهد- شیراز- قم- سنندج- کرمان- کرمانشاه- همدان و یزد) موجود است که هم‌وطنان با مراجعه به آن می‌توانند اقدام به دانلود نقشه کنند.

به گزارش سازمان نقشه‌برداری کشور، او در ادامه گفت:  این نقشه‎ها از منابعی مانند «پایگاه توپوگرافی ملی»، «پایگاه ملی نام‎های جغرافیایی ایران»، «سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری»، «وزارت راه و شهرسازی»، «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‎ای»، «راه‌آهن» و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری اعلام‌شده از سوی وزارت کشور، گردآوری‌شده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.