| کد خبر: 162969 |

◄ پیش‌بینی کاهش 15 درصدی سفرهای خارجی در نوروز 97

پیش‌بینی می‌شود در نوروز 96 سفرهای خارجی با کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی مواجه شود و به همین میزان افزایش سفرهای داخلی خواهیم داشت.

تین نیوز

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزایش عوارض خروج از کشور و نوسانات ارز را از عوامل  کاهش سفرهای خارجی در نوروز پیش رو برشمرد و گفت: در نوروز 97 سفرهای خارجی با  کاهش ۱۰ الی۱۵  درصدی مواجه خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، حرمت‌الله رفیعی  اقدام سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری  را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هرقدر پروازهای برنامه‌ای افزایش پیدا کند بهتر است.

او درباره جزئیات حذف پرواز‌های چارتری، اعلام کرد: اول اسفندماه سال جاری سازمان هواپیمایی  پرواز چارتر را برای چهار شهر ازجمله مشهد کنسل کرده است و طبق مصوبات جدید از اول تابستان نیز برای همه پروازهای داخلی چارتری وجود نخواهد داشت.

به گزارش مهر، رفیعی گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز 96 سفرهای خارجی با  کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی مواجه شود و به همین میزان افزایش سفرهای داخلی خواهیم داشت.

او درباره تأثیر نرخ ارزبر سفرهای خارجی تأکید کرد و گفت: نوسانات چندماهه اخیر در نرخ ارز باعث افزایش چشم‌گیر قیمت سفرهای خارجی شده است .

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران  درباره نرخ عوارض خروج از کشور گفت: درحالی‌که طبق سیاسیت هایی که مشخص نیست  عوارض خروج از کشور و مالیات افزایش پیدا کرد درباره ارز نیز مشکلاتی وجود دارد از قبیل اینکه هر فرد مجاز است ۵ هزار دلار از کشور خارج کند؛ اما به او تنها هزار دلار ارز می‌دهند.

رفیعی همچنین درباره تورهای مسافرتی گفت: حق و شأن مردم ایران بیش از این است که به هر قیمتی به خرید پکیج ارزان تن دهند و خدمات ارزان بگیرند.

او در ادامه گفت:  ایرلاین‌ها نیز معتقدند نرخ سفرهای هوایی بیشتر از آن است و می‌گویند حتی این نرخ کفاف دخل‌وخرج ایرلاین‌ها را نیز نمی‌دهد .

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از عدم  توسعه مطلوب  گردشگری  گفت:  امیدواریم قوانینی تعیین کنند که کار ما را در حوزه گردشگریراحت‌تر کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.