| کد خبر: 161424 |

◄ ایران سومین مبادی برتر گردشگری ترکیه

ایران با این آمار پس از روسیه و آلمان در رده سوم مبادی برتر گردشگری ترکیه جای گرفته است و ۷۲/ ۷ درصد از کل گردشگران ورودی به ترکیه را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

تین نیوز

در سال ۲۰۱۷ شمار ایرانیان بازدیدکننده از ترکیه به ۲ میلیون و ۵۰۲ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش تقریبا ۸۳۷ هزار نفری معادل رشد ۲۵/ ۵۰ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، ایران با این آمار پس از روسیه و آلمان در رده سوم مبادی برتر گردشگری ترکیه جای گرفته است و ۷۲/ ۷ درصد از کل گردشگران ورودی به ترکیه را ایرانیان تشکیل می‌دهند. این آمار در سال ۲۰۱۵ حدود ۷/ ۱ میلیون نفر و در بیشترین مقدار خود در سال ۲۰۱۰ به ۸۸۵/ ۱ میلیون نفر رسیده بود.

در واقع ثبت آمار ۵/ ۲ میلیون نفری رکوردشکنی در شمار گردشگران ایرانی ترکیه به حساب می‌آید.  ترکیه در سال ۲۰۱۶ پس از بحران‌های شدید سیاسی، امنیتی و حتی در برخی موارد تروریستی، با افت قابل توجه توریسم ورودی خود روبه‌رو شد و آمار آن از ۳۶ میلیون و ۲۴۵ هزار گردشگر ورودی خارجی در سال ۲۰۱۵ به ۲۵ میلیون و ۳۵۲ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ رسید.

در مجموع، عملکرد سال ۲۰۱۷ ترکیه در زمینه گردشگری بسیار قابل توجه بوده و توانسته در طول یک‌سال پس از بحران‌های سال ۲۰۱۶ این کشور، حدود ۷ میلیون و ۵۸ هزار نفر به این کشور جذب کند و شمار گردشگران بین‌المللی ورودی به آن به ۳۲ میلیون و ۴۱۰ هزار نفر برسد که حدود ۱۲ درصد از این میزان رشد، ناشی از افزایش ۸۳۷ هزار نفری ایرانیان بوده است.

براساس گزارش دنیای اقتصاد همچنین نکته دیگر اینکه با وجود رشد تقریبا ۲۸ درصدی تعداد گردشگران خارجی ترکیه در سال ۲۰۱۷، تعداد ایرانیان در این سال بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.