| کد خبر: 161357 |

◄ امید به اتفاقات خوش گردشگری دریایی در مازندران

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امیدوار است که طرح مارینا در مازندران همچون کیش موفق شود اما در مازندران هنوز یک ساحل مناسب که دارای امکانات گردشگری دریایی مناسبی باشد وجود ندارد.

تین نیوز

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امیدوار است که طرح مارینا در مازندران همچون کیش موفق شود اما در مازندران هنوز یک ساحل مناسب که دارای امکانات گردشگری دریایی مناسبی باشد وجود ندارد.

 به گزارش تین نیوز، علی اصغر مونسان در نشست با استاندار مازندران، مقامات محلی و جمعی از کارآفرینان صنعت گردشگری این استان که در محل هتل بزرگ رامسر برگزار شد، تاکید کرد: در زمان فعالیتم در کیش یک مارینای زیبا ایجاد کردیم که همین باعث شد تا چند مارینای دیگر در حال اجرا باشد، اما در مازندران هنوز یک ساحل مناسب که دارای امکانات گردشگری دریایی مناسبی باشد وجود ندارد و امیدوارم با حضور آقای اسلامی به عنوان استاندار مازندران شاهد این اتفاقات در استان مازندران باشیم و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی با رشد خوبی همراه باشد.

وی اظهار داشت: یکی از استان های سرآمد گردشگری در کشور است و در بین استان های کشور رتبه خوبی دارد اما مشکلاتی نیز دارد و باید برای رفع این مشکلات برنامه ریزی کرد و با برگزاری تورهای باکیفیت باید بتوانیم به توسعه گردشگری در مازندران کمک کنیم.

مونسان گفت: یکی از ظرفیت های خدادادی کشور ما دریاست که در شمال و جنوب کشور داریم و در کنار این، آداب، رسوم و آیین ماندگار ما باعث شده است تا صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت های مازندران در حوزه گردشگری افزود: استاندار مازندران در حوزه گردشگری نگاه خوبی دارد و خوشحالم که بگویم یک استاندار ویژه در مازندران فعالیت می کند و روزهای خوبی برای این استان در حوزه گردشگری پیش بینی می شود.

او با اشاره به نگاه ویژه استانداران گلستان، مازندران و گیلان به حوزه گردشگری افزود: با نگاه ویژه این سه استاندار شاهد ایجاد خط شمال در حوزه گردشگری هستیم و با استقرار این استانداران به توسعه گردشگری در شمال کشور امیدوار هستیم.

مونسان افزود: صنعت گردشگری به صنعت سوم در دنیا تبدیل شده است و سرعت اشتغال در این بخش دوونیم برابر سایر بخش هاست و از هر 11 شغل در دنیا یکی مربوط به گردشگری است. ضمن اینکه با هزینه اندکی مانند 50 میلیون تومان می توان شاهد ایجاد شغل در صنعت گردشگری باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری افزود: با این حال متأسفانه آن طور که باید و شاید به صنعت گردشگری تاکنون توجهی نشده است و امیدواریم این صنعت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و تمام تلاش من نیز این است که این صنعت متحول شود و جایگاه خود را پیدا کند و زمانی که در دولت صنعت گردشگری مانند نفت مهم شد، آن وقت است که صنعت گردشگری جایگاه خود را به خوبی پیدا خواهد کرد، البته سیگنال های خوبی در این خصوص در کشور وجود دارد و اتفاقات خوبی در این حوزه دارد می افتد اما برای این که به جایگاه واقعی خود برسد نیازمند تلاش همگانی است.

معاون رئیس جمهوری افزود: آماده هرگونه همکاری برای توسعه گردشگری در مازندران هستیم و در این میان شاید یکی از مهم ترین مشکلات در صنعت گردشگری در استان مازندران تعدد دستگاه های مختلف در حوزه دریاست که امیدواریم با تلاش های استاندار مازندران شاهد اتفاقات خوبی در این استان باشیم.

او در ادامه با اشاره به حمایت هایی که از سرمایه گذاران انجام خواهد شد افزود: بر اساس توافق با صندوق توسعه ملی سال آینده هزارمیلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران حوزه گردشگری با سود 14درصد پرداخت خواهد شد و این تسهیلات علاوه بر ساخت هتل مشمول بازسازی هتل نیز می شود.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، مونسان سپس به معافیت های مالیاتی اشاره کرد و افزود: این موضوع از سوی معاونت گردشگری در حال پیگیری است، نمی توانم بگویم مالیات بر ارزش افزوده حذف می شود، اما به دنبال این هستیم که هدفمند شود و معافیت مالیات بر ارزش افزوده به صورت تشویقی خصوصا برای گردشگران خارجی اعمال شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.