| کد خبر: 161353 |

◄ نیاوران؛ میزبان رالی گردشگری خودروهای تاریخی

رالی گردشگری خانوادگی ویژه خودروهای تاریخی با حضور 31 خودرو با قدمت بیش از چهل سال در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران استارت خورد.

تین نیوز

رالی گردشگری خانوادگی ویژه خودروهای تاریخی با حضور 31 خودرو با قدمت بیش از چهل سال در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران استارت خورد.

به گزارش تین‌نیوز، این مسابقه به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و با مشارکت مجموعه نیاوران با رویکرد توسعه گردشگری و ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و در راستای اهداف دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی از مسیر این مجموعه آغاز شد.

رالی گردشگری خودروهای تاریخی مسابقه سرعت نیست و ملاک برگزیده شدن در آن نحوه صحیح نقشه‌خوانی، مسیریابی و رانندگی صحیح و اصولی است که با توجه به قوانین فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی و با رعایت قوانین داخلی کشور در جاده‌های عمومی انجام می‌شود.

هرگونه حرکات نادرست در رانندگی همچون سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکت مارپیچی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند امتیاز منفی برای شرکت‌کنندگان در پی داشته و شانس برگزیده شدن آنان را کاهش دهد.

تهران-ابیانه با حضور 100 نفر شرکت کننده شامل راننده و نقشه خوان و 31 خودرو با قدمت بیش از چهل سال از مجموعه‌فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز شد و گروه‌ها با پشت سرگذاشتن اتوبان‌های قم و کاشان، جاده نطنز و جاده ابیانه، به مدت یک شب در روستای تاریخی ابیانه اقامت خواهند داشت.

روز جمعه نیز شرکت‌کنندگان در راه بازگشت، پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی مسیر همچون روستای تاریخی ابیانه و تپه تاریخی سیلک در کاشان، به تهران رسیده و به این ترتیب مسابقه را به پایان دادند.

در پایان این رالی گروه‌هایی متشکل از داوران و کمک‌داوران مجرب این رشته، عملکرد شرکت‌کنندگان را بررسی کرده و با معرفی رانندگان و نقشه‌خوانان برتر، جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی از ابتدای راه‌اندازی در سال 1314، برگزاری رالی‌های مختلف را با هدف ترویج فرهنگ اتومبیل‌رانی ایمن و عبور از سایت‌های گردشگری در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.