| کد خبر: 161251 |

ترویج کتاب‌خوانی در مترو کمکی به گردشگری و سرانه مطالعه

می‌توان در مترو و قطارهای بین شهری نیز با تهیه کاتالوگ‌های مناسب اطلاعات کافی درخصوص ظرفیت‌های گردشگری اختیار مردم قرار داد.

تین نیوز

به گفته نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در قطارهای بین‌شهری می‌توان با تهیه بروشورهای گردشگری مسافران را با جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد آشنا کرد با این کار مسافران به بازدید از مراکز دیدنی و تاریخی کشور ترغیب می‌شوند؛ همان‌طور که در بیمارستان‌ها با ارائه بروشورها اطلاعاتی درباره بیماری‌ها داده می‌شود و بسیار اثرگذار است می‌توان در مترو و قطارهای بین شهری نیز با تهیه کاتالوگ‌های مناسب اطلاعات کافی درخصوص ظرفیت‌های گردشگری اختیار مردم قرار داد.

به گزارش تین‌نیوز، متروی تهران با ارائه کتاب‌های مناسب و جذاب به مسافران فرصت مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه ایجاد کرده و باعث آشتی مردم با کتاب شده است؛ در انتخاب کتاب‌هایی که در متروها و قطارهای بین شهری به مردم ارائه می‌شود باید دقت نظر شود تا کتاب‌هایی با مطالب زیبا، متنوع و شیوا انتخاب شود.

 با اشاره به این اقدام مناسب گفت: مترو تهران با ارائه کتاب‌های مناسب و جذاب به مسافران فرصت مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه ایجاد کرده است.

اصغر مسعودی با بیان اینکه وضعیت مطالعه در کشور وخیم است، گفت: امروزه رونق فضای مجازی عاملی برای کاهش مطالعه است؛ در کلانشهرهایی مانند تهران مردم زمان زیادی در ترافیک هستند و می‌توان از آن به عنوان فرصتی برای مطالعه استفاده کرد.

مسعودی اظهار کرد: در قطارهای بین شهری می‌توان از روزنامه‌های محلی و استانی برای سرگرم کردن مسافران استفاده کرد این کار از یک سو باعث معرفی و توسعه نشریات استانی می‌شود و از سوی دیگر مسافران می‌توانند از زمان خود برای مطالعه و آگاه شدن از مسائل روز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مفید برای افزایش سرانه مطالعه در کشور تعبیه کتابخانه‌هایی در قطارهای بین شهری است، گفت: در این کتابخانه‌ها می‌توان کتاب‌های کم حجم و جذاب در اختیار مسافران قرار داد تا در طول سفر از این کتاب‌ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.