| کد خبر: 161164 |

◄ دلایل ترجیح سفر ایرانیان به کشورهای همسایه

سالانه بیش از 2 و نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند. اما دلایل ترجیح سفر ایرانیان به کشورهای همسایه بویژه ترکیه چیست؟

تین نیوز

سالانه بیش از 2 و نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند. اما دلایل ترجیح سفر ایرانیان به کشورهای همسایه بویژه ترکیه چیست؟

به گزارش تین‌نیوز، غلام‌رضا حیدری، عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه اگر جذابیت‌های سفرهای داخلی افزایش پیدا نکند مردم با وجود گرانی نیز رفتن به کشورهای همسایه را ترجیح خواهند داد، گفت: موانع فرهنگی و زیرساختی دلایل عدم موفقیت ایران در جذب گردشگر خارجی به شمار می‌آیند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای موانع فرهنگی و زیرساختی را دلایل عدم موفقیت ایران در این حوزه و حتی جذب مسافران داخلی به شهرهای مختلف کشور با وجود جذابیت‌های فراوان دانست و افزود: باید برای جذب گردشگر اراده بیش از این وجود داشته باشد و مسافران بتوانند در طی سفر به یک شهر از جذابیت‌ها و امکانات متعددی با قیمت مناسب برخوردار شوند.

وی با تاکید براینکه ایرانیان سفر به کشورهای همسایه را به ایران‌گردی ترجیح می‌دهند، اضافه کرد: متاسفانه هنوز زیرساخت‌ها برای ساماندهی گردشگر داخلی فراهم نیست و این مسئله به همراه گرانی هتل‌های داخلی سبب شده ایرانیان سفر به کشورهای اطراف را ترجیح می‌دهند چراکه علاوه بر جذابیت بیشتر تفاوت قیمتی چندانی هم ندارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه افزایش عوارض برای جلوگیری از خروج ایران به کشورهای دیگر و تمایل به سفرهای داخلی سطحی‌ترین کاری است که می‌توان در این راستا انجام داد، ادامه داد: تاثیر افزایش عوارض بسیار مقطعی است و اگر جذابیت‌های سفرهای داخلی افزایش پیدا نکند مردم با وجود گرانی هم رفتن به کشورهای همسایه را ترجیح خواهند داد و در صورت استطاعت مالی، سفر خارجی برای آن‌ها اولویت دارد.

به گزارش خانه ملت صنعت گردشگری یکی از مهمترین عوامل ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار و افزایش درآمد محسوب می‌شود و کشورها یکی پس از دیگری به این مهم پی برده و در راستای موفقیت در این عرصه قدم بر می‌دارند و ترکیه با درایت توانست با وجود کاهش امنیت پس از حملات تروریستی مانع از کاهش گردشگر خود شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.