| کد خبر: 161160 |

◄ لزوم اختصاص بخشی از درآمد به توسعه گردشگری

سیاست مالی ایران درخصوص درآمد حاصل از ویزا چندان شفاف نیست.

تین نیوز

کشورهای توریست‌پذیری همچون استرالیا بخشی از درآمد حاصل از ویزا را صرف توسعه منطقه‌ای صنعت گردشگری و کمک به افزایش کیفیت خدمات و محصولات گردشگری این کشور می‌کنند؛ موضوعی که در حال حاضر گردشگری ایران از آن بی‌نصیب مانده است.

به گزارش تین‌نیوز، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سیاست مالی ایران درخصوص درآمد حاصل از ویزا چندان شفاف نیست، خواستار آن شد که بخشی از این درآمدها برای توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری خرج ‌شود.

فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه سیاست مالی ایران درخصوص درآمد حاصل از ویزا چندان شفاف نیست، گفت: اگرچه درآمد حاصل از ویزا و سفارتخانه‌ها به خزانه عمومی کشور می‌رود تا دولت برای نحوه دخل و خرج آن تصمیم بگیرد اما بهتر است صندوقی در نظر گرفته شود و بخشی از این درآمدها برای توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری خرج ‌شود اما متاسفانه درآمد حاصل از ویزا در ایران چندان شفاف نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سفارت‌خانه‌های ایران باید بتواند به مقداری از درآمد حاصل از ویزا دسترسی داشته باشند اما باید برای نحوه دخل و خرج آن سیاست‌های مشخصی را تدوین کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند برای نحوه دخل و خرج درآمد حاصل از ویزا و جای دادن آن بخشی از این درآمد در حسابی جداگانه برای موضوعات گردشگری طرح ارائه دهند، اظهارکرد: سیاست‌گذاری پیرامون این مهم باید از سوی دولت و مسئولان امر شفاف‌سازی شود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.