| کد خبر: 161130 |

◄ اتریش در گردشگری کوهستان ایران سرمایه‌گذاری می کند

قرار است که اتریش در گردشگری کوهستان ایران سرمایه‌گذاری کند.

تین نیوز

قرار است که اتریش و ایران در گردشگری همکاری کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی امروز در نشست تخصصی ایران و اتریش با موضوع گردشگری کوهستان گفت: تاکنون هشت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش تشکیل شده و یکی از شش کارگروهی که پیرو این کمیسیون‌ها شکل گرفته کارگروه‌ حوزه گردشگری است. نهمین جلسه کمیسیون مشترک نیز در وین برگزار می‌شود. حضور هیئت اتریشی در ایران می‌تواند سرفصل جدیدی را در حوزه سرمایه‌گذاری و برنامه‌های مشترک این دو کشور ایجاد کند.»

او اعلام کرد: در سفری که مسئولان ارشد بانک مرکزی و بانک توسعه صادرات به وین داشتند مصوب شد که کشور اتریش یک خط اعتباری را در اختیار ایران برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد. می‌توان این خط اعتباری برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به‌ویژه گردشگری کوهستان استفاده کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در ایران در گردشگری ورزشی و کوهستانی وجود دارد شاید بتوان در نشست‌هایی از این دست برنامه‌ریزی خوبی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشیم و این خط اعتباری را به این پروژه‌های مرتبط کنیم.»

او با بیان اینکه جاذبه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌ها در ایران وجود دارد، افزود: «مطالعاتی که در سند ملی جهان‌گردی که با مشورت سازمان جهانی جهان‌گردی تهیه شد ثبت شده و اسناد بالادستی و تکالیفی که برای توسعه صنعت گردشگری تا سال 1404 ترسیم شده است، نشان‌دهنده ظرفیت وسیع حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه است. بر اساس اسناد بالادستی باید تا افق 1404، 20میلیون گردشگر ورودی به ایران محقق شود.»

اوحدی ادامه داد: «برای رسیدن به این عدد باید از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد، ظرفیت ورزش‌های کوهستانی و پیست‌ها یکی از این ظرفیت‌هاست. همچنین در سند ملی جهانگردی تأکید شده که برای رسیدن به 20میلیون گردشگر باید 400 هتل چهار و پنج ستاره در ایران به بهره‌برداری برسد.»

کریستف گراب مایر در نشست تخصصی شرکت های سرمایه‌گذاری دو کشور در زمینه گردشگری کوهستان اظهار کرد: اتریش در زمینه صنعت گردشگری بسیار شناخته شده است. ایران نیز فرهنگ و پیشینه تاریخی زیادی دارد که برای گردشگران جذاب بوده و مهمان نوازی ایرانی ها برای سایرین ارزشمند است.

مایر تاکید کرد: امیدوار کننده است که ظرفیت گردشگری ایران همانطور هم که رسما اعلام کرده در هفت سال آینده به جذب 20 میلیون گردشگر خارجی برسد.

وی گفت: ما نیز با توجه به ظرفیت‌های گردشگری کوهستان در ایران و تخصص و توانمندی‌های شرکت‌های فعال اتریشی در این زمینه حاضریم در قالب تامین مالی از طریق خط اعتباری بین دو کشور ( فاینانس ) توان خود را به کار بگیریم.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس هشت جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی ایران و اتریش یکی از کارگروه ها به گردشگری اختصاص یافت و در جلسه‌ای که مسوولان ارشد بانک مرکزی ایران با مسئولان اتریشی داشتند یک خط اعتباری مالی بین دو کشور برقرار شده که بر آن هستیم که بخشی از این خط اعتباری را به پروژه‌های هیئت تجاری اتریشی درباره مجموعه‌های گردشگری ورزشی ایران از جمله ظرفیت‌هایی که در پیست‌های اسکی کوهستانی خود داریم اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: قوانین جذب سرمایه‌گذاری در ایران جزء مترقی‌ترین قوانین در دنیا است و پوشش بیمه‌ای امنیت کامل، معافیت مالیاتی 10 تا 13 ساله و اجازه مالکیت زمین برای شرکت‌های خارجی سرمایه گذدار در ایران از جمله این امتیازات است.

اوحدی تاکید کرد: ما فقط در شعاع 45 کیلومتری تهران سه پیست مطرح اسکی دیزین ، شمشک و نمک آبرود را داریم و مایل هستیم شرکت های اتریشی علاوه بر خط فاینانس در این زمینه سرمایه گذاری نیز انجام دهند.

مدیرکل توافق های ملی گرد شگری نیز در این نشست تاکید کرد: گردشگری ورزشی یکی از مزیت های ایران است و آمار نشان می دهد در 9 ماه سال جاری پذیرای گردشگران کوهستان و اسکی بیش از 41 کشور دنیا بودیم و این رقم در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است.

محمدرضا پوینده افزود: پیست های اسکی در ایران نسبت به سایر کشورها ارزان است و ما از سرمایه گذاری خارجی در این زمینه استقبال می کنیم.

 ایران چندین پیست اسکی و کوهستان با قابلیت های گردشگری دارد که فقط پیست اسکی دیزین به عنوان بزرگترین پیست خاورمیانه دارای 17 خط بالابر و مساحت 550 هکتاری است.

این پیست با رشد 700 درصدی پذیرش گردشگر خارجی در سه سال گذشته تنها امسال 6 هزار توریست خارجی داشته و در صورت محقق شدن بازاریابی پیش بینی شده و توسعه خدمات برای سه تا پنج سال آینده ظرفیت میزبانی 30 هزار توریست خارجی را دارد.

به نظر می رسید در این نشست شرکت های اتریشی بیشتر از آنکه هدف سرمایه گذاری در گردشگری ایران را داشته باشند در صدد ارائه خدمات نوسازی تجهیزات پیست های ایران و استفاده از خط فاینانس بین دو کشور بودند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.