| کد خبر: 160633 |

◄ راهکار رونق گردشگری در بیله‌سوار و پارس‌آباد

گمرک، بازارچه مرزی و پایانه مرزی بیله‌سوار و همچنین فرودگاه و کشت و صنعت پارس‌آباد از پتانسیل‌هایی است که ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری در شمال استان اردبیل را ضروری ساخته است.

تین نیوز

گمرک، بازارچه مرزی و پایانه مرزی بیله‌سوار و همچنین فرودگاه و کشت‌وصنعت پارس‌آباد از پتانسیل‌هایی است که ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری در شمال استان اردبیل را ضروری ساخته است.

به گزارش تین‌نیوز، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با تأکید بر وجود این ظرفیت‌ها  تصریح کرد: 24 ساعته شدن فعالیت گمرک و پایانه مرزی و صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه از امکاناتی است که در رونق گردشگری بی‌ تأثیر نخواهد بود.

قادر تقی‌زاده با اشاره به تلاش و پگیری استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در راستای توسعه زیرساخت‌ها به ویژه تکمیل راه‌آهن اردبیل ـ میانه و ایجاد ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت دوازدهم، اضافه کرد: با تکمیل این خط ریلی و در ادامه اجرای راه‌آهن اردبیل ـ پارس آباد و اتصال به خط ریلی آذربایجان شاهد تحول قابل توجه توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

وی افزود: تصویب و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در شمال استان اردبیل  را فرصتی برای تقویت گردشگری اردبیل می‌داند.

این مقام مسئول در این باره تصریح کرد: از قابلیت‌های شمال استان وجود ۳۸۲ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان به‌عنوان دروازه ورودی گردشگران کشورهای آسیای میانه به ایران است.

براساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل، قادر تقی‌زاده یکی از سیاست‌های میراث‌فرهنگی استان اردبیل را توزیع زمانی و مکانی گردشگری برشمرد و تصریح کرد: در توزیع مکانی گردشگری نیز تقویت محور گردشگری شمال- جنوب استان جزو برنامه‌های معاونت گردشگری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.