| کد خبر: 159778 |

◄ خط هوایی، پیوند گردشگری اتریش و ایران

خط پروازی هواپیمایی اتریش به تهران، اصفهان و شیراز از مباحث مورد توجه است که بر گسترش روابط گردشگری دو کشور تاکید دارد.

تین نیوز

به گفته معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خط پروازی هواپیمایی اتریش به تهران، اصفهان و شیراز از مباحث مورد توجه است که بر گسترش روابط گردشگری دو کشور تاکید دارد.

به گزارش تین نیوز، محمد حسن طالبیان در آیین گشایش جشنواره غذای اتریش در هتل پارسیان آزادی با تاکید بر روابط خوب دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش در یکصد و شصتمین سال روابط دیپلماتیک خود هستند.

 وی یادآور شد: پیش تر روابط دو کشور از دوره صفوی در ایران تاکنون تداوم داشته است و اکنون نیز به دلیل نزدیکی دیدگاهها با اتریش روابط حسنه ای داریم.

طالبیان تصریح کرد: در زمینه همکاری های دو جانبه میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز تفاهمنامه ای بین پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران و آکادمی علوم اتریش در سال 2015 و یادداشت تفاهم همکاری بین موزه های ایران، بریتانیا و اتریش در سال 2016 به امضا رسید.

وی افزود: در سالهای اخیر به واسطه توسعه چشمگیری فناوری اطلاعات در فضای مجازی از یک سو و تغییر ذائقه گردشگران برای کسب تجارب جدید از سوی دیگر، میراث ناملموس و گردشگری متحول شده است و یکی از نتایج آن شکل گیری گردشگری غذایی یا شناخت مهارت غذاهای جدید به عنوان میراث ناملموس است.

براساس گزارش ایرنا، یادداشت تفاهم های متعددی برای همکاری در زمنیه های مختلف از سال 2016 تا 2020 توسط مقامات دو کشور به امضا رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.