| کد خبر: 159743 |

فراخوان سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت

سومین کنفرانس گردشگری و معنویت به میزبانی شهر تبریز ـ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ ـ برگزار می‌شود.

تین نیوز

سومین کنفرانس گردشگری و معنویت به میزبانی شهر تبریز ـ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ ـ برگزار می‌شود.

همزمان با توسعه صنعت گردشگری در جهان و انواع رویکردهای بوجود آمده، در سال‌های اخیر مطالعات بسیاری در زمینه رشد و توسعه این صنعت شکل گرفته است. به طوری که هر سال کشورها برنامه‌های جدید با هدف توسعه این صنعت هم راستا با سایر صنایع درآمدزا تدوین کرده‌اند. اگرچه اهمیت صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست، اما با این حال مطالعات صورت گرفته صرفا جوانب مادی گردشگری را مد نظر قرار داده و از فلسفه و ماهیت اصلی آن فاصله گرفته اند. لذا توجه به مضامین غیر مادی گردشگری که بر مبنای فلسفه وجودی انسان شکل گرفته است، در مطالعات گردشگری بسیار ضرورت می‌یابد. بر همین اساس مضمون «گردشگری و معنویت» از سوی دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ مطرح شده است.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو ـ رییس دانشگاه علم و فرهنگ و رییس دپارتمان گردشگری و معنویت ـ با بیان اهمیت و ضرورت توجه به مضامین غیر مادی و رهایی از رویکردهایی که صرفا به ظواهر مادی گردشگری پرداخته اند، دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ را به عنوان متصدی و بنیان گذار مفهوم جدید معنویت در گردشگری اعلام کرد و با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین و دومین کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت»، در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ که با استقبال اساتید خارجی و برجسته دانشگاه‌های انگلستان، استرالیا، هنگ کنگ، امریکا، اسپانیا و مالزی در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: سومین دوره کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت در سال ۲۰۱۸ میلادی به میزبانی شهر تبریز که به عنوان پایتخت گردشگری لقب گرفته است، برگزار خواهد شد.

ایمانی خوشخو با اشاره به حضور اساتید برجسته دانشگاه‌های علم و فرهنگ، تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، امام صادق علیه السلام، شهید بهشتی، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حوزه علمیه قم، امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیاد ایرانشناسی در کمیته علمی سومین کنفرانس، محورهای سومین دوره کنفرانس پس از برگزاری اولین جلسه کمیته علمی، را برشمرد که مبانی فلسفی و تعالی انسان در گردشگری، مبانی روانشناسی و سلامت معنوی در گردشگری، مبانی جامعه شناسی و تعامل اجتماعی در گردشگری، مبانی زیبایی شناسی فرهنگ، هنر و معماری در گردشگری و مبانی برنامه ریزی، اقتصاد و مدیریت در گردشگری از آن جمله است.

وی به شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ اشاره و «معنویت، راهی برای تحقق گردشگری پایدار» را به عنوان محور اصلی و شعار سومین دوره کنفرانس اعلام کرد.

سومین دوره کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس به آدرس:www.icts-usc.ir مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.