| کد خبر: 159730 |

◄ ژاپن طرح جامع گردشگری تبریز را تدوین می‌کند

تبریز صرفا یک شهر نیست بلکه عضو تاثیرگذار کریدور جاده ابریشم و ورودی اروپا به شمار می رود، از این رو باید به شایستگی معرفی شود.

تین نیوز

سومین نشست مشترک نمایندگان این آژانس با مدیرکل و کارشناسان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، شهرداری و نمایندگان بخش خصوصی در راستای ارتقای همکاری های متقابل استان با هدف انجام مطالعات و تدوین طرح جامع توسعه برند گردشگری تبریز دوشنبه شب برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس دفتر و نماینده ارشد جایکا در ایران بر ارتقای جایگاه تبریز در مقیاس جهانی تاکید کرد و گفت: تبریز صرفا یک شهر نیست بلکه عضو تاثیرگذار کریدور جاده ابریشم و ورودی اروپا به شمار می رود، از این رو باید به شایستگی معرفی شود.

یوکی هارا کوبایاشی افزود: این طرح مربوط به توسعه گردشگری در ایران است که از سال گذشته آغاز شده و اکنون جلسه سوم تحقیقاتی خود را می گذراند و جایکا در نظر دارد به منظور توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال، ایجاد رونق اقتصادی در منطقه، همکاری های لازم را انجام دهد و برنامه های خود را بر مبنای توسعه کیفی در این زمینه ها تدوین کند.

تیم تخصصی جایکا در حوزه های تخصصی گردشگری و میراث فرهنگی، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان دوره های آموزشی برای ذینفعان و فعالان برگزار خواهد کرد.

کوبایاشی، برندسازی و طراحی برنامه های عملی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را مهم دانست و گفت: تبریز به دلیل دارا بودن آثار ثبتی در فهرست جهانی یونسکو همچون بازار تبریز و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی دارد.

وی تدوین طرح جامع برند گردشگری، ایجاد سازمان مدیریت مقصد، تدوین راهبرد بازاریابی بین المللی گردشگری و توسعه چشم انداز فرهنگی و گردشگری مقصد محور را از راهکارهای دیگر تیم تخصصی جایکا در بخش میراث فرهنگی عنوان کرد.

نیشیاما، رشد متوازن ظرفیت های گردشگری را عاملی مهم در توسعه پایدار و برندسازی پتانسیل های گردشگری ایران عنوان کرد و گفت: لازمه تحقق توسعه پایدار گردشگری، رشد متوازن این صنعت در یک کشور است به گونه ای که هر منطقه به نسبت پتانسیل های خود باید از میزان گردشگر معینی برخوردار باشد تا شاهد یکنواختی در توزیع آورده های گردشگری باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.