| کد خبر: 159077 |

◄ بازدید پانصدهراز گردشگر خارجی از اصفهان

در 9 ماهه اول سال جاری بیش از نیم میلیون گردشگر خارجی از اصفهان دیدن کردند. فریدون الله‌یاری مدیر‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان با اعلام این خبر افزود: در پهنه استان اصفهان و همچنین در محدوده ۲۴ شهرستان اصفهان بیش از ۲۰۰ مجموعه تاریخی و جاذبه گردشگری آماده پذیرایی از گردشگران خارجی است.

تین نیوز

در 9 ماهه ابتدای سال جاری بیش از نیم میلیون گردشگر خارجی از اصفهان دیدن کردند. فریدون الله‌یاری مدیر‌کل میراث‌فرهنگی اصفهان با اعلام این خبر افزود: در پهنه استان اصفهان و همچنین در محدوده ۲۴ شهرستان اصفهان بیش از ۲۰۰ مجموعه تاریخی و جاذبه گردشگری آماده پذیرایی از گردشگران خارجی است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، او درباره میزان استقبال گردشگران خارجی از بناهای تاریخی استان اصفهان گفت: «بناهای تاریخی موجود در مجموعه جهانی میدان امام اصفهان همچون مسجد امام، کاخ عالی‌قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله در رتبه اول بازدید‌ها قرار دارند و پس از آن‌ها مجموعه جهانی کاخ چهل‌ستون و مجموعه جهانی باغ فین در کاشان در رتبه بعدی این بازدید‌ها جای گرفتند.» 

این مقام مسئول به پیشتازی گردشگران فرانسوی در بازدید از آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: «در سال ۱۳۹۵ گردشگران آلمانی رتبه اول بازدید از بناهای تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما باگذشت ۹ ماه از سال ۹۶، آمار‌ها نشان می‌دهد تا پایان آذرماه، گردشگران فرانسوی گوی سبقت را از گردشگران آلمانی ربوده‌اند و هم‌اینک فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و چین رتبه اول تا پنجم بازدید از بناهای تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.