| کد خبر: 158969 |

عوامل جذب‌کننده گردشگر وجود ندارد

استاندار لرستان بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در بام خرم‌آباد تاکید کرد.

تین نیوز

سید موسی خادمی در جلسه تهیه طرح تفصیلی و اجرایی بام خرم‌آباد، بیان کرد: بام خرم‌آباد به عنوان یکی از پتانسیل‌های ویژه این دیار به شمار رفته و درختکاری در سطح وسیعی از اراضی آن اقدام مناسبی بوده و به زیبایی و توسعه محیط‌زیست شهر خرم‌آباد کمک کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبر آنلاین، وی ادامه داد: لرستان جز استان‌هایی است که پوشش جنگلی بسیار مناسبی داشته و احداث بام لرستان باید بتواند شرایط را برای زیبایی، توسعه و بهبود وضعیت شهر خرم‌آباد مهیا کند.

استاندار لرستان با اشاره به لزوم افزایش سطح درختکاری در بام خرم‌آباد، افزود: معتقدیم که باید درختکاری در این مجموعه افزایش یافته و در کنار آن به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و امکانات باشیم.

خادمی عنوان کرد: بام خرم‌آباد، باید مکانی باشد که پیوندش با شهر حفظ شده و بتوان با ترکیب قلعه فلک الافلاک، رودخانه خرم رود و بام شرایط را برای معرفی ظرفیت‌های این دیار مهیا کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل نگه دارنده‌ای در بام شهر برای شهروندان و گردشگران وجود ندارد، افزود: باید زیرساخت‌های لازم را در این مجموعه ایجاد کنیم، چرا که در صورت نبود امکانات مردم رغبت لازم را برای مراجعه به بام ندارند.

استاندار لرستان اظهار کرد: نگه‌داری و کاشت درختان در بام به تنهایی نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و هدف باید تعریف کردن کاربری‌های جدید با در نظر گرفتن پیوست‌های مختلف باشد.

خادمی بیان کرد: توسعه درختکاری در بام باید ادامه یافته و درختان مثمر نیز در این مجموععه کاشته شوند.

وی عنوان کرد: بام شهر باید بر اقتصاد مردم تاثیرگذار بوده، برای شهر تولید درآمد کرده، شرایط را برای لذت بردن مردم مهیا کند و به عنوان یک منطقه بسیار مستعد زیست‌محیطی باشد.

استاندار با اشاره به اینکه بام خرم‌آباد باید به مقصد گردشگران تبدیل شود، افزود: باید از ایده‌های مختلف در جهت حفظ و نگهداری بام استفاده کرده و با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز زمینه را برای تبدیل آن به مقصد گردشگران مهیا کنیم.

خادمی گفت: بام خرم‌آباد استعداد بالاتری داشته و حتما باید کاربری‌های جدید و پیشنهادات تازه ای برای سرمایه‌گذاری بدون هر گونه لطمه وارد کردن در آن تعریف شود.

وی اظهار کرد: باید با سرعت بیشتری طرح تفصیلی و اجرایی بام تهیه شود چرا که تعیین تکلیف بام لرستان جز مطالبات مردمی است و درختکاری به تنها نمی‌تواند کمکی به توسعه شهر کرده و ایجاد زیرساخت‌های جذب کننده از مهمترین اهداف برای این مجموعه به شمار می‌رود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.