| کد خبر: 158939 |

در نشست هیات رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد

◄ تشریح ویژگی‌های یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

بیست و سومین جلسه هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با حضور علیرضا دژبد مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و تیم اجرایی نمایشگاه برگزار شد.

تین نیوز

بیست و سومین جلسه هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با حضور علیرضا دژبد مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و تیم اجرایی نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، در این نشست احمد اصغری رئیس کمیسیون گردشگری گفت: مهم‌ترین بحث در تحلیل وضع موجود گردشگری کشور، امنیت سرمایه‌گذاری و ارائه مشوق‌های لازم، تأمین زیرساخت‌ها در بخش اقامتی و حمل‌ونقل اعم از هوایی، دریایی و زمینی شامل جاده و ریل در داخل و بازاریابی در خارج از کشور است.

وی گفت: موضوع گردشگری امری فرابخشی بوده و عملکرد سازمان‌ها و نهادهای متعددی بر آن تأثیرگذار است، بر این اساس ارتقاء شاخص‌های گردشگری نیازمند ایجاد تعامل، هماهنگی و همسوئی سازمان‌های مختلف با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

وی با تاکید بر حضور فعال بخش خصوصی در نمایشگاه گردشگری  افزود: حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در این نمایشگاه فرصتی مناسب برای  به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های گردشگری  است.

 اصغری خاطر نشان کرد: مهم‌ترین بحث در تحلیل وضع موجود گردشگری کشور، امنیت سرمایه‌گذاری و ارائه مشوق‌های لازم، تأمین زیرساخت‌ها در بخش اقامتی و حمل‌ونقل اعم از هوایی، دریایی و زمینی شامل جاده و ریل در داخل و بازاریابی در خارج از کشور است.

در ادامه این جلسه علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته  با اشاره به این که یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۳ تا ۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. گفت: این نمایشگاه  با برنامه‌ریزی و تفکیک سالن‌ها و با رویکرد استانی برگزار  خواهد شد.

وی با اشاره به این که  این نمایشگاه با ۱۱ محور و محصول گردشگری به‌صورت کاملاً تخصصی برپا می‌شود ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، آیینی و سنتی استان‌ها در این نمایشگاه برپا  خواهد شد

دژبد افزود: کشورهای خارجی شامل ترکیه، سوییس، کامبوج، ارمنستان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، یونان، مالزی، آلمان، قبرس، گرجستان، برزیل، روسیه، فرانسه، چین و بلاروس در سالن ۴۰A که حدود ۱۷۰۰ مترمربع وسعت دارند به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازند.

 دژبد ادامه داد: سالن ۱۸ با متراژ ۱۱۴۲ مترمربع به موضوع گردشگری کودک اختصاص دارد، سالن ۲۰ و ۲۲ با متراژ ۷۴۰ مترمربع به صنایع‌دستی اختصاص یافته است، در سالن ۳۵ با متراژ ۱۰۰۰ مترمربع حوزه گردشگری سلامت و استان‌هایی که در این بخش فعالیت می‌کنند حضور دارند، سالن ۳۸ نمایشگاه با ۳۵۴۲ مترمربع به استان‌ها اختصاص یافته است، در سالن A۳۸ گردشگری غذا و در سالن B۳۸ گردشگری هنری و برنامه‌های آیینی نمایش داده می‌شود.

 مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته  گفت: در سالن ۴۰B شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری حضور دارند و در سالن ۴۱A شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی که در حوزه تورهای ورودی فعالیت می‌کنند حضور خواهد داشت، در این سالن بسته‌های سفر با مشارکت بخش خصوصی و معاونت گردشگری تعریف شده است که به بازدیدکنندگان عرضه و معرفی می‌شود.

 وی در پایان افزود: در سالن ۴۱B ظرفیت‌های گردشگری الکترونیک و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند معرفی می‌شود، سالن ۴۴A به هتل‌ها و مراکز اقامتی اختصاص یافته است، تلاش ما در این دوره از نمایشگاه ارائه برنامه‌های تفکیک‌شده و کاربردی است.

بررسی راهکارهای تعامل و نحوه مشارکت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و نحوه اجرایی کردن عناوین برنامه‌های عملیاتی متناسب با اولویت‌های کمیسیون گردشگری و برگزاری اقدامات انجام یافته از نشست‌ها  و نمایشگاه‌های کمیسیون تا پایان سال 96 از جمله دستور راهکارهای این جلسه بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.