| کد خبر: 158781 |

◄ از نمایشگاه گردشگری 96 چه خبر؟

نمایشگاه گردشگری امسال با تغییرات اجرایی، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های نوروزی کل استان‌ها از ۳ تا ۶ بهمن ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تین نیوز

نمایشگاه گردشگری امسال با تغییرات اجرایی، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های نوروزی کل استان‌ها از ۳ تا ۶ بهمن ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

معاون گردشگری در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته  با اعلام این خبر گفت: 70 شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی در ۱۴ سالن توانمندی‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارند و فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۵درصد رشد داشته است.

محب‌خدایی افزود: با رایزنی‌های صورت‌گرفته، سال آینده تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی در اختیار این نمایشگاه گردشگری قرار خواهد گرفت، محوریت نمایشگاه بر روی محصولات گردشگری است و تلاش کردیم که از بحث صرف غرفه خارج شویم.

او تصریح کرد: ظرفیت گردشگری هر استان براساس محصولی که دارد در نمایشگاه‌ معرفی خواهد شد، همچنین از این پس نمایشگاه‌ها براساس محصولات گردشگری به‌صورت تخصصی در استان‌ها برگزار می‌شود، مثلا نمایشگاه طبیعت و سلامت در خرداد ۹۷ در تبریز برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: ۷۰ شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی در ۱۴ سالن توانمندی‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارند، فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

محب‌خدایی یادآور شد: در نمایشگاه گردشگری امسال به صورت تخصصی به حوزه کودک و خانواده پرداخته شده است و با توجه به اینکه همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است، این استان برنامه‌هایی با محور کودک و خانواده را در نمایشگاه گردشگری برگزار خواهد کرد، همچنین در حوزه گل، استان مازندران در نمایشگاه به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد، در بخش گردشگری غذا نیز با مشارکت برندهای غذایی، ظرفیت‌ها معرفی خواهد شد.

معاون گردشگری افزود: ۴۸ شرکت گردشگری الکترونیک در این نمایشگاه حضور دارند، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی، گردشگری سلامت، معرفی اقوام و آیین‌ها از دیگر بخش‌های نمایشگاه است.

محب‌خدایی اضافه کرد: با ارگان‌های مختلف از جمله سازمان بهزیستی و آموزش‌و‌پرورش برای حضور کودکان و نوجوانان در نمایشگاه هماهنگی‌ شده است.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه المان‌هایی با استفاده از گل در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: عرضه صنایع‌دستی و سوغات، معرفی تأسیسات هتلداری و تجهیزات هتل، ایران‌گردی و مناطق کمترشناخته‌شده و فروش آنلاین بلیت‌های نوروزی قطار و هواپیما برای بازدیدکنندگان در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه سفیر نمایشگاه با عنوان سلطان سفر، کار خود را آغاز کرده است، یادآور شد: تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری کشور در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گرفت.

مساحت کل یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ۴۱هزار مترمربع است، این نمایشگاه ۲۱هزار مترمربع فضای مفید دارد، همچنین ۵۰۰ شرکت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در این نمایشگاه خواهند پرداخت، حدود ۵هزار مترمربع فضای مازاد برای این نمایشگاه نیاز داریم که در حال رایزنی برای گرفتن این فضا هستیم.


این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود و همچنین از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برنامه‌های فرهنگی و هنری در آمفی‌تئا‌تر محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.