| کد خبر: 157117 |

نامور مطلق عنوان کرد؛

◄ رشد دفعی عوارض خروج مسافر به نفع کشور نیست

تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کشور نیازمند منابعی است اما به دلیل خالی بودن دست دولت و اینکه ایجاد اعتدال در ورود و خروج ارز از کشور ضروری است، دولت در لایحه بودجه سال 97 اقدام به افزایش عوارض خروج کرده است.

تین نیوز

تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کشور نیازمند منابعی است اما به دلیل خالی بودن دست دولت و اینکه ایجاد اعتدال در ورود و خروج ارز از کشور ضروری است، دولت در لایحه بودجه سال 97 اقدام به افزایش عوارض خروج کرده است.

این گفته معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در واکنش به افزایش 3 تا 6 برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97 است.

بهمن نامور مطلق با این واکنش تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با رشد دفعی اخذ عوارض موافق نیست اما اگر به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری بینجامد می‌تواند آینده بهتری برای آینده گردشگر رقم زد.

 در این باره معتقد است: همان طور که برای ورود و خروج کالا به کشور عوارضی دریافت می‌شود این مهم باید در رابطه با ورود و خروج افراد نیز اعمال شود اما میزان و مقدار این عوارض دریافتی، مسئله است که کارشناسان باید نسبت به آن نظر دهند.

بهمن نامور مطلق با اشاره به افزایش 3 تا 6 برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97 گفت: اگرچه تقویت زیرساخت‌های گردشگری را دلیل افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه دولت می‌داند اما رشد دفعی عوارض خروج به نفع کشور نیست.

وی با بیان اینکه گردشگری مسئله‌ای دو طرفه میان ایران و دیگر کشورهاست نباید با افزایش غیرمعقول عوارض خروج، درهای ایران به کشورهای دیگر به روی ایران بسته شود و مردم به دلیل ناتوانی در پرداخت این عوارض از گردشگری باز بمانند، چراکه سفر کمتر ایرانیان به دیگر کشورها نتیجه‌ای مشابه دارد.

 نامور مطلق در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه باید برای این مهم تدابیر منطقی در نظر گرفته شود، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها و جذب گردشگر بیشتر در کشور، ایجاد امکانات مناسب در کشور به منظور افزایش رغبت به سفرهای داخلی و ... از جمله این تدابیر منطقی است.   

براساس  لایحه بودجه سال 97 عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در خروج هوایی برای هر نفر ۷۵ هزار تومان و برای خروج دریایی و زمینی ۲۵ هزار تومان بود، به ۲۲۰ هزار تومان برای هر نفر رسیده و اما چیزی در مورد نحوه خروج از کشور ذکر نشده است.


در سفر دوم هر فرد به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰درصد افزایش خواهد یافت. همچنین در بودجه سال ۱۳۹۷ عوارض خروج زائران حج تمتع، عمره و عتبات‌عالیات همچنان ۵۰ درصد عوارض خروج باقی‌مانده است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.