| کد خبر: 157026 |

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد؛

◄ درآمد عوارض خروج از کشور صرف توسعه شود

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خصوص سهم سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از افزایش عوارض خروج از کشور معتقد است تا پیش از این 10هزار تومان به سازمان تعلق می‌گرفت که با توجه به افزایش این عوارض در بودجه سال 1397، این رقم به 40هزار تومان خواهد رسید.

تین نیوز

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خصوص سهم سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از افزایش عوارض خروج از کشور معتقد است تا پیش از این 10هزار تومان به سازمان تعلق می‌گرفت که با توجه به افزایش این عوارض در بودجه سال 1397، این رقم به 40هزار تومان خواهد رسید.

علی‌اصغر مونسان در خصوص راه‌کارهای افزایش گردشگران ورودی نیز گفت: اولین اهداف ما در حوزه گردشگری، کشورهای همسایه هستند و با توجه به اینکه عمده گردشگری در مسافت‌های کوتاه انجام می‌شود، کشورهای همسایه برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند. در این خصوص همکاری‌های خوبی را با ترکیه آغاز کرده‌ایم و نشست‌های خوبی را با آذربایجان برگزار کردیم. گام بعدی ما کشورهای هدف ما در حوزه گردشگری است و در همین ارتباط برنامه توسعه گردشگری در معاونت گردشگری در حال تدوین است. باید بتوانیم ظرفیت‌ها و داشته‌های خودمان را در خارج از کشور به‌خوبی معرفی کنیم.

بنابراین اطلاع‌رسانی و ایجاد بازار و معرفی هرچه بهتر ایران در کشورهای مختلف را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم. هر سه معاونت نقش مهمی برای ما دارند و در این میان معاونت‌های صنایع‌دستی و گردشگری باید کمک کنند تا سازمان در اقتصاد نقش بیشتری را ایفا کند.

او افزود: هر سه حوزه سازمان برای من یکسان است. صنایع‌دستی و گردشگری در اقتصاد نقش دارند و میراث‌فرهنگی در حوزه تاریخی و تمدن. در حوزه میراث‌فرهنگی این‌که مردم کنار ما هستند خیال ما را راحت‌تر می‌کند و اخباری را که این حوزه به من می‌رسد، به معاونت میراث‌فرهنگی منتقل می‌کنم تا بررسی‌های لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص افزایش هزینه خروج از کشور در بودجه 97 نیز گفت: رئیس‌جمهوی تأکید دارد که گردشگری جایگاه خود را پیدا کند و در اقتصاد کشور نقش ایفا کند کما اینکه بیشترین کشورهای همسایه اقتصادشان بر پایه گردشگری است و کشورهایی را داریم که با مساحت اندک و تاریخ کم با خلق برخی از جاذبه‌های گردشگری به‌دنبال توسعه گردشگری هستند، بنابراین تأکید رئیس‌جمهوری نیز بر توسعه گردشگری است. در حال حاضر این اتفاق خوبی نیست که تعداد تورهای خروجی ما دوبرابر تورهای ورودی ما باشد و برای همین تأکید رئیس‌جمهوری نیز بر این است که تعداد تورهای ورودی افزایش یابد تا بتوانیم از ظرفیت گردشگری در اقتصاد بهتر استفاده کنیم.

او افزود: برای ما این مهم است که اگر افزایشی صورت می‌گیرد منطقی باشد و اگر قرار است اعتباری از محل خروج گردشگران به‌دست می‌آید، صرف توسعه گردشگری شود و به توراپراتورهایی که در حوزه تورهای گردشگری داخلی فعالیت می‌کنند، اختصاص یابد که البته برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.