| کد خبر: 156626 |

با امضای سند همکاری بین شرکت ایکاروس مجارستان و هولدینگ صنعتی بانک شهر

◄ «ایکاروس»‌های مجارستانی به ایران برمی‌گردند

«میهالی وارگا» وزیر اقتصاد جمهوری مجارستان از آمادگی این کشور برای ساخت اتوبوس برقی، خطوط هوایی، جهانگردی و همکاری‌های بانکی با ایران خبر داد.

تین نیوز

«میهالی وارگا» وزیر اقتصاد جمهوری مجارستان از آمادگی این کشور برای ساخت اتوبوس برقی، خطوط هوایی، جهانگردی و همکاری‌های بانکی با ایران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، در دیدار وزیر اقتصاد ایران و جمهوری مجارستان برای سند همکاری بین شرکت ایکاروس مجارستان و هولدینگ صنعتی بانک شهر به امضاء رسید.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان در این دیدار با اشاره لزوم توسعه روابط تجاری بین دو کشور ایران و مجارستان، امضای این سند را نشان از عزم دو کشور برای گسترش همکاری‌ها عنوان کرد.

او گفت: مناطق آزاد بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و مجارستان است.

وزیر اقتصاد کشورمان افزود: درزمینهٔ روابط همکاری بانک‌های دو کشور اقدامات خوبی انجام‌شده که ازجمله تجربه‌های موفق می‌توان به بانک توسعه صادرات ایران با یک بانک مجارستانی اشاره کرد که کمک می‌کند  تجار و صنعتگران راحت‌تر بتوانند مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف نیز توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و هم‌اکنون قابل‌اجرا است.

کرباسیان با اشاره به امضای موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری با مجارستان در روز آتی (فردا) تأکید کرد: این رویکرد مثبت و تعامل سازنده نشانه عزم جدی برای توسعه روابط دوجانبه است.

کرباسیان همچنین بر ایجاد سازوکار مشترک برای اجرای طرح «خانه تجارت مجارستان» یا اتاق بازرگانی مشترک ایران و مجارستان تأکید کرد و افزود: باید برای ایجاد و گسترش روابط بخش خصوصی دو کشور تسهیلات لازم را فراهم کنیم.

در ادامه این دیدار «میهالی وارگا» وزیر اقتصاد ملی جمهوری مجارستان با ابراز خرسندی از حضورش در ایران و برگزاری این دیدار گفت: مجارستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را از سال ۱۹۳۹ میلادی آغاز کرد و اولین سفارتخانه ایران در مجارستان در سال ۱۹۵۱ تاسیس شد.

وی با اشاره به قدمت ۶۶  ساله همکاری سفارتخانه ای مجارستان با ایران گفت: این اراده مجارستان را برای تقویت همکاری دو کشور نشان می دهد.

«وارگا» با بیان اینکه ساختار وظیفه ای وزات اقتصاد مجارستان شبیه ایران است، گفت:  توسعه اقتصادی، سیاست تجاری، آموزش تخصصی، نیروی انسانی، بودجه، مالیات و سیستم بانکی در مجارستان در حوزه وزارت اقتصاد این کشور می باشد.

وزیر اقتصاد ملی مجارستان افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور در گذشته ۳۵۰ میلیون دلار بود که این رقم در دوران تحریم ها به کمتر از ۳۰میلیون دلار رسید اما بعد از سفر نخست وزیر مجارستان به ایران این روند افزایش مناسبی پیدا کرده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.