| کد خبر: 155494 |

تخفیف تورهای گردشگری از نگاه‌ آژانس‌ها و گردشگری

پیش از این از انواع مختلف جشنواره‌های فروش سفر و تورهای گردشگری گفتیم و اینکه هر کدام چگونه می‌توانند در کسب و کار شما موثر باشند. حالا این سوال ایجاد می‌شود که انواع مختلف تخفیف‌ها کدامند و چگونه می‌توان آنها را در جشنواره‌ها جای داد.

تین نیوز

بهنام اسلمی*: پیش از این از انواع مختلف جشنواره‌های فروش سفر و تورهای گردشگری گفتیم و اینکه هر کدام چگونه می‌توانند در کسب و کار شما موثر باشند. حالا این سوال ایجاد می‌شود که انواع مختلف تخفیف‌ها کدامند و چگونه می‌توان آنها را در جشنواره‌ها جای داد.

تخفیف‌های جذاب از نگاه مشتریان

علاوه‌بر اینها باید توجه داشته باشید که تخفیف‌های شما مورد علاقه مشتریان نیز باشد. اما چه تخفیف‌هایی برای آنها جذاب است؟

۱. تخفیف‌های شگفت انگیز: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اصلا قصد جدی در خرید نداشته‎اید اما نتوانسته‌اید در برابر تخفیفی مقاومت کنید و در کمال ناباوری با کیسه‌هایی پر، از مغازه بیرون آمده‌اید. قیمت برای بسیاری از مشتریان مزیت رقابتی محسوب می‌شود، در نتیجه در برابر تخفیف‌های شگفت‌انگیز مقاومت کمتری وجود دارد.

۲. روزها یا ساعاتی با بالاترین تخفیف: در تمام جهان باب است که در ساعت‌ها یا روزهایی برای مشتریان تخفیف‌هایی ویژه در نظر می‌گیرند. مثلا کافه‌هایی در عصر روزهای شنبه کیک را مجانی می‌دهند یا اینکه سینماها یک روز در هفته، بلیت‌هایشان را نصف قیمت می‎فروشند. یک آژانس گردشگری هم می‌تواند گشت‌های نیم‌روزه‌ رایگانی را به مسافرانش ارائه کند. این تخفیف‌ها باعث می‌شود تا کالاهای دیگری که دارید دیده و مردم بیشتری از حضور و محصولات‌تان مطلع شوند.     

۳. قابل بازگو کردن به دیگران: کاری کنید درباره‌ شما و تخفیف‌های جادویی‌تان برای دوستان‎شان بگویند و خودشان چند بار تبلیغات‌تان را برای دیگران بفرستند. از یاد نبرید که ابزارهای مناسبی برای سهولت در به‌اشتراک‌گذاری‌ها در اختیار مشتریان‌تان قرار بدهید؛ مثلا لینک‌ها یا آدرس‌های ایمیل‌ درست و قابل کلیک کردن تعبیه کنید.

۴. قوانین ساده: برای سردرآوردن درباره‌ بعضی از جشنواره‌ها انگار باید مسلط به حل فرمول انتگرال سه گانه باشیم! مشتری باید بتواند به‌سادگی مبلغ تخفیف را حساب و آن‌را درک کند. قوانین پیچیده نمی‌گذارند مشتری به ما و جشنواره‌ طراحی شده اعتماد کند و حتی شاید فکر کند که داریم چیزی را پنهان می‌کنیم.

۵. بدون دروغ: اگر می‌خواهید تخفیف بدهید، واقعا تخفیف بدهید. بعضی وقت‌ها مردم جذب آگهی می‌شوند و در جشنواره شرکت می‌کنند اما در زمان پرداخت پول می‌فهمند که باید به بهانه‌های دیگر پول بیشتری بدهند. کلمات را با دقت انتخاب کنید، در مقابل مشتریان شفاف عمل کنید و همواره برای فهم آنها احترام قائل شوید.

۶. جشنواره‌هایی با محدودیت‌های زمانی و کالایی: تا فردا وقت دارید سفری را که «فقط یکی» از آن باقی مانده است را با ۵۰ درصد تخفیف بخرید! آیا امکان خرید شما بیشتر نمی‌شود؟ برخی روانشناسان معتقدند، مردم در برابر محدودیت زمانی مقاومت کمتری دارند، احتمال خرید آنها بالا می‌رود و سریع اقدام خواهند کرد.

۷. تخفیف روی محصولات پرفروش: نیاز بازار باعث می‌شود محصولاتی طرفداران بیشتری داشته باشند. وقتی روی محصولات پرفروش تخفیف بگذارید مورد توجه قشر بیشتری قرار می‌گیرید. اما در این تخفیف نکته مهمی وجود دارد. با یک تخفیف ناگهانی ممکن است موفق شوید به بخشی از بازار بفروشید اما شاید برخی دیگر با خودشان بگویند، این محصولات دیگر ارزشی ندارند که ارزان شده‌اند! برای گذر از این آسیب همراه با تبلیغات، آمارهایی صادقانه ارائه کنید که نشان دهد محصولات مشکلی ندارند و شما به‌خاطر تغییر فصل، جلب رضایت مشتری یا حمایت از جامعه هدفی خاص این تخفیف را گذاشته‌اید.

*مشاور توسعه‌ کسب‌وکار

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.