| کد خبر: 153599 |

اینترنت بالنی در مرز مهران راه اندازی شد

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: فناوری اینترنت بالنی توسط پژوهشگاه فضایی ایران در مرز مهران، برای ارائه خدمات اینترنت بدون سیم به زائران اربعین حسینی، راه اندازی شد.

تین نیوز

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: فناوری اینترنت بالنی توسط پژوهشگاه فضایی ایران در مرز مهران، برای ارائه خدمات اینترنت بدون سیم به زائران اربعین حسینی، راه اندازی شد.

به گزارش «فرصت امروز» از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن حدادپور افزود: بالن مقید با قابلیت حمل محموله مخابراتی 50 کیلویی در ارتفاع 500 متری به پرواز درآمده و توانمندی انتقال و توزیع اینترنت وای فای در فواصل حدود 4کیلومتر را داراست.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ادامه داد: پروژه بالن مقید از حدود یک سال پیش در این پژوهشگاه به اجرا درآمده و در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی با موفقیت انجام شده است.

وی گفت: نصب و استقرار کل سیستم با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام در مرز مهران انجام شده و بستر ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی تا 4کیلومتری فراهم شده است. به گفته حدادپور، فرستنده رادیویی در این پروژه، در شهر مهران مستقر و بالن در منطقه مرزی به پرواز درآمده است و از آن به عنوان یک دکل اینترنتی استفاده می شود، پهنای باند دریافتی از زیرساخت توسط فرستنده به بالن ارسال و در دایره ای در منطقه پایین دست بالن، اینترنت وای فای رایگان و بدون پسوند ارائه می شود.

وی افزود: بالن در ارتفاع حداقل 300 متری از سطح زمین قرار می گیرد و اینترنت را در شعاع 20کیلومتری دریافت و برای کاربران پخش می کند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه فناوری بالنی اینترنتی مقید برای ارائه ارتباطات در مناطق عمومی که دارای جمعیت متمرکز است در ارتفاع پایین و در فاصله 300 تا 700 متری از سطح زمین قرار می گیرد، افزود: این بالن مخابراتی برای ارتباط  رسانی در مواقع بحران با توجه به ازدحام جمعیت، کاربردی است به همین دلیل، این سیستم برای اطلاع رسانی به سیستم های خدمات  رسان مانند امداد و هلال احمر برای دستگاه های اجرایی ذی ربط کاربرد دارد.

حدادپور اضافه کرد: بالن فضایی مقید به صورت مقطعی به فضا پرتاب می شود و پس از اتمام کار به زمین هدایت می شود. در ضمن، اکنون این پروژه به صورت آزمایشی به اجرا درآمده، اما در ادامه می تواند به جهت محدوده پوشش و نرخ سرویس دهی قابلیت افزایش را داشته باشد.

 

منبع: روزنامه فرصت امروز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.