| کد خبر: 153152 |

بنایی در آغوش عشقه‌ها

در روزهای پاییزی جنگل‌ها شکل زیباتری به خود می‌گیرند؛ به رنگ‌های دیگر درمی‌آیند و چشم‌نوازتر از زمانی می‌شوند که تا چشم کار می‌کند سرسبزی می‌بیند. جنگل‌های گیلان نیز در این ایام به همین زیبایی است.

تین نیوز

در روزهای پاییزی جنگل‌ها شکل زیباتری به خود می‌گیرند؛ به رنگ‌های دیگر درمی‌آیند و چشم‌نوازتر از زمانی می‌شوند که تا چشم کار می‌کند سرسبزی می‌بیند. جنگل‌های گیلان نیز در این ایام به همین زیبایی است.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، در گوشه‌ای از جنگل‌های این استان، قلعه‌ای جاخوش کرده و مسافرانی را از همه جای کشور به خود جذب می‌کند. قلعه‌رودخان یا قلعه حسامی، قلعه‌ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است.

بعضی از کارشناسان، ساخت قلعه رودخان را در دوران ساسانیان و مقارن با حمله اعراب به ایران دانسته‌اند. قلعه رودخان با ۶/ ۲ هکتار مساحت در ارتفاعات بالادست روستای رودخان قرار گرفته و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است. دیوار قلعه نیز ۱۵۰۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته است.

دسترسی به قلعه از طریق شهر فومن و پس از گذشتن از روستاهای «گشت، کردمحله، گشت رودخان، سیاه‌کش، گوراب‌پس، ملسکام، سعیدآباد (سیدآباد)» و رسیدن به روستای قلعه رودخان ممکن است. پس از عبور از حیدرآلات و طی سه کیلومتر جاده خاکی به روستای قلعه دنه (قلعه دهنه) رسیده، سپس وارد اراضی پارک جنگلی قلعه رودخان می‌شوید. برای رسیدن به قلعه باید مسیر ۵/ ۱ کیلومتری پیش‌رو را از طریق بیش از ۹۰۰پله طی کرد.

در ابتدای مسیر مردم بومی منطقه با محصولات محلی مانند نان‌ها و انواع ترشی‌ها و مرباهای خوشمزه پذیرای گردشگران هستند و در ادامه نیز تا نزدیکی قلعه آلاچیق‌های کوچک چوبی با چای و نوشیدنی‌های خنک انتظار شما را می‌کشند.

اما زمانی که پا در آستانه قلعه می‌گذارید، عمارتی را می‌بینید احاطه شده در میان پیچک‌ها و عشقه‌ها و درختانی که سر بر دیوارهای محکم و استوارش گذاشته‌اند. زیبایی پاییزی قلعه‌رودخان را از دست ندهید.


 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.