| کد خبر: 151646 |

تاکید بر انسجام تشکل‌های گردشگری

در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر انسجام ساختاری تشکل‌های بخش گردشگری در کشور تاکید کرد.

تین نیوز

در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر انسجام ساختاری تشکل‌های بخش گردشگری در کشور تاکید کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، محمد محب‌خدایی با انتقاد از اینکه در حال حاضر پراکندگی تشکل‌های مختلف در این حوزه آسیب‌رسان شده است، گفت: «بخش فعال در عرصه گردشگری کشور باید شأن و جایگاه خود را ارتقا دهد و برای تحقق این هدف نیز تشکل‌های این حوزه باید یکپارچه و منسجم شوند.»

وی با بیان اینکه متولی بخش گردشگری کشور سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، افزود: «در تعامل و همفکری میان سازمان و اتاق تهران و کمیسیون گردشگری این اتاق، باید نقاط ضعف موجود رفع شود.»

معاون گردشگری کشور همچنین یکی از برنامه‌های این سازمان را نظارت بر اجرای دقیق قوانین مصوب بخش گردشگری عنوان کرد؛ چرا که به‌گفته وی، در حال حاضر این قوانین به درستی اجرا نمی‌شود. در این نشست رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران با بیان اینکه در دور دوم فعالیت‌های این کمیسیون، از حضور تشکل‌های بخش گردشگری در جلسات برای همفکری بیشتر در جهت ارتقای این حوزه استفاده خواهد شد، تاکید کرد: «در حال حاضر تعداد محدودی از فعالان اقتصادی در بخش گردشگری، در عضویت اتاق‌های بازرگانی هستند. از این رو باید برای تشویق و ترغیب فعالان و بنگاه‌های این حوزه برای عضویت در اتاق تلاش کرد.»

محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه بخشی از رسالت کمیسیون گردشگری اتاق تهران، حمایت از تشکل‌های بخش گردشگری کشور است، افزود: «با برگزاری سمینار و همایش، می‌توان فعالان عرصه گردشگری و تشکل‌های این حوزه را با شرایط عضویت در اتاق بازرگانی تهران و استفاده از خدمات این اتاق آشنا کرد.» همچنین رئیس مرکز آموزش اتاق تهران نیز بر وجود ظرفیت‌های قانونی در اتاق بازرگانی تهران و استفاده تشکل‌های بخش گردشگری برای ارتقای فعالیت‌های این بخش از ابزارها و ظرفیت‌های موجود تاکید کرد. ناصر عندلیب افزود: «شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی، زمینه مناسبی برای طرح مشکلات بخش گردشگری و رسیدگی و پیگیری آنها به وجود آورده است.»

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.