| کد خبر: 151030 |

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

خانه‌های مسافر در 6 شهرستان غرب و جنوب اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: طرح خانه‌های مسافر به زودی در 6 شهرستان غرب و جنوب اصفهان با هدف افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان اصفهان اجرایی می‌شود.

تین نیوز

 مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: طرح خانه‌های مسافر به زودی در 6 شهرستان غرب و جنوب اصفهان با هدف افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان اصفهان اجرایی می‌شود.

فریدون‌ الله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح خانه مسافر در شش شهرستان در غرب و جنوب استان راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: پس از انتخاب از میان متقاضیانِ راه‌اندازی خانه مسافر و اخذ مجوز از میراث فرهنگی استان و مراجع ذیصلاح این طرح در شهرستان‌های لنجان، گلپایگان، خوانسار، شهرضا، فریدونشهر و چادگان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خانه مسافر یکی از انواع واحدهای اقامتی است که بر حسب شرایط بومی و منطقه ای جهت اسکان مسافران مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این خانه می‌تواند شامل انواع ویلاها، خانه‌ها، اتاق ها، سوییت‌ها، آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های ییلاقی و عشایری باشد که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آنها مجوز داده است .

افزایش ظرفیت‌های اقامتی اصفهان از اهداف راه‌اندازی خانه مسافر است

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان از اهداف راه‌اندازی خانه مسافر را افزایش ظرفیت‌های اقامتی استان برشمرد و ابراز داشت: با توجه به افق هدف افزایش تعداد گردشگران، تا سال 1404 هتل‌ها و مکان‌های اقامتی اصفهان هنوز پاسخگوی این ظرفیت زیاد جذب گردشگری نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بومگردی استان مورد استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی بوده است، اظهار داشت: اقامتگاه بومگردی با هتل سنتی متفاوت است، به عبارتی اقامتگاه بوم‌گردی استفاده از یک ساختمان میراثی و یا سنتی با کاربری هتل نیست بلکه شامل یک خانه با زن و مرد بومی محل است که در کنار زندگی معمولی و پخت غذای محلی خود ما را مهمان می‌کنند .

تاثیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اقتصاد گردشگری

الله‌یاری ادامه داد: در این خانه‌ها به شکلی کاملا واقعی در یک زندگی بومی در محله یک شهر یا روستا قرار می گیریم و با فرهنگ، آداب زندگی و غذایی آن منطقه به شکلی کاملا واقعی روبرو می‌شویم .

وی تاکید کرد: اقامتگاه بوم‌گردی ضمن تاثیر در اقتصاد گردشگری و توزیع عادلانه آن در تمام نقاط استان در معرفی سنت‌ها و جاذبه‌های میراث معنوی هر کشور نیز تاثیر بسزایی دارد و به منظور رفاه و جذب گردشگران در محیط بومی هر استان ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.