| کد خبر: 14998 |

◄ ۱۰ توصیه برای همراهی مسافران با مسئولان در دور دوم سفرهای تابستانی

تین نیوز | با توجه نزدیکی آغاز دور دوم سفرهای تابستانی ضرورت برنامه ریزی مناسب هم از طرف مسولین و هم از سمت مسافران بی تردید  باعث خواهد بود تا سطح رفاه و رضایت‌مندی مسافران افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز، افراد زیادی مسافرت با قطار را به خاطر داشتن امکانات رفاهی آن به سایر وسایل نقلیه ترجیح می دهند. اما یکی از مهم ترین انتقادهای مسافران به دست‌اندرکاران حمل و نقلی گاها ارائه سطح پایین خدمات داخل بعضی قطارها است.

این مقوله بی تردید همیشه یکی از دغدغه های مسولان راه آهن و شرکت های فعال در این حوزه بوده و هست، به طوری که همین چندی پیش بود که مدیران شرکت راه‌آهن و رجاء اعلام کردند که در سال 93 برنامه‌های مناسبی برای توسعه  خدمات و افزایش خدمات ناوگان ریلی مد نظر قرار داده اند.

سید فرهاد ظهور‌پرواز، مدیر عامل شرکت حمل‌ و نقل ریلی نورالرضا، با بیان اینکه درحال حاضر تمام واگن‌های مسافربری این شرکت در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: با توجه به معیارهای استاندارد بالای سازمان راه‌آهن جمهوری اسلامی سعی کرده‌ایم امکانات واگن‌های شرکت را با تجهیزات روز اروپایی همراه کنیم؛ از این‌رو در سیستم‌های ترمز از برندهای اروپایی استفاده شده و در تجهیزات داخل کوپه‌ها نیز سعی شده از امکانات جدید بهره‌گیری شود.

اما به گفته کارشناسان برای داشتن یک خدمات مناسب فقط  نیازمند برنامه ریزی از سمت مسولان نباید بود و خود مسافران هم نباید بگذارند تا این ارتباط یک سویه باشد.

در بسیاری موارد دیده شده که آگاهی نداشتن مسافران از حقوق خود باعث بروز مشکلات و ایجاد نارضایتی بوده است، مثلا تعداد زیادی از مسافران بدون آنکه بلیت تهیه کنند و بدون آنکه آمار و اطلاعات آنها در سامانه ثبت شود، با قطار مسافرت می کنند، بنابراین مسافران قطار در سفرهای داخلی و خارجی باید ضمن آگاهی حقوق خود قوانین و مقرراتی را رعایت کنند.

در این راستا در ادامه، بعضی از مقررات که مسافران می توانند با آگاهی و توجه به آنها مسافرتی خوش را برای خود رقم بزنند ذکر شده است:
1) برای مراجعه به ایستگاه، یك‌ساعت قبل از حركت قطار در ایستگاه حضور داشته باشند.
2) سعی كنند فقط وسائل ضروری در سفر را با خود به همراه داشته باشند و وسائل حجیم و غیرقابل حمل در كوپه را به باجه‌ توشه تحویل دهند.
 
3) اگر افرادی را به عنوان بدرقه‌كننده، همراه دارند، بهتر است قبل از ورود به ایستگاه با آنان خداحافظی شود.
4) قبل از ورود به قسمت كنترل بلیت،كارت شناسایی یا شناسنامه‌ی خود و همراهان را آماده كنند.
 5) به‌ موقع سالن انتظار را ترك كنند و با راهنمایی مأموران و تابلوهای اطلاع‌رسانی به سكوی قطار بروند.
6) بلیت‌ها را تا رسیدن به مقصـد در دسترس خود نگه دارند. رئیس قـطار برای كنتــرل بلیت مراجعه خواهد كرد.
 
7) در ایستگاه‌های بین راه به تابلوهای اطلاع‌رسانی و پیام‌های بلندگوی ایستگاه توجه كنند. بعضاً قطار در طول مسیر برای آب‌گیری، تلاقـی با قطار رو به رو، اقامه‌ نماز و... توقف خواهد داشت. این‌توقف‌ها بر اساس‌ برنامه‌ حركت قطار تنظیم شده‌اند.
 
8) رییس قطار مسوول رفع مشكلات و پاسخ‌گویی به سؤالات مسافر است. مشكلات را با او در میان بگذارند.
9) از دریافت بلیتی كه به نامشان نیست یا بلیت مخدوش و دارای قلم خوردگی، خودداری كنند. 
 
10) در ایام تعطیل مراكز كشیك فروش بلیت، نسبت به ارائه كلیه خدمات مربوط به بلیت اقدام می‌كنند. نشانی و شماره تماس این مراكز و ساعات كار را از سامانه‌ی اطلاع رسانی 139 دریافت كنند.

مسافران می توانند با رعایت این موارد و مواردی از این نوع، که تعدادشان  کم نیست علاوه بر ایجاد سفری ارام و مطمئن به مسولان کمک کنند تا در ارائه خدمات رسانی به خودشان موفق تر باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محقق ریلی 0 0

    آقا ۱۵۳۹تلفن رجا است - - - - - - - - - - - - - - - ۱۵۳۹