| کد خبر: 147891 |

نقش معماری نوین در جذب گردشگران خارجی

برای جذب گردشگران خارجی و تقویت صنعت توریسم لازم است تا مسوولین به شهرسازی و معماری نوین توجه بیشتری نشان دهند.

تین نیوز
صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام مطلب فوق افزود : یکی از شاخصه های جذب گردشگری ، سازه ها و معماری است . سازه های شهری تاریخچه شهر را نمایان می کند و برای اینکه بتوانیم حداکثر بهره برداری را از این پتانسیل داشته باشیم ، باید تعریف مشخص و مناسبی از اعتقادات ، روش ها و تفکرات آن کشور در معماری و سازه های شهری نمایان گردد  لذا سازمان های مربوطه باید با دقت عمل ، نظارت بهتری داشته باشند .
 
صدیف بدری نماینده حوزه اردبیل و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : بیشترین گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند ، از سازه ها و بناهای تاریخی بازدید می کنند و برای تقویت صنعت توریسم لازم است به نسبت پیشرفت فناوری ، با مخاطب شناسی و تحقیق و توسعه لازم معماری و شهرسازی را ارتقا دهیم . البته قوانین و الگو سازی های مناسبی در شورای عالی معماری و شهرسازی تهیه گردیده است که لازم است با حضور مسوولین جدید عملیاتی گردد.
 
سخنگوی کمیسیون عمران در پاسخ به این سوال که انتصابات در شهرداری تهران را چگونه می بینید گفت : در جلسه ای که با حضور وزیر برگزار شد ، ایشان تاکید داشتند که در دولت دوازدهم موارد لازم در جهت تعالی معماری و شهر سازی محقق گردد و شهردار تهران در برنامه هایی که ارایه داده اند مشهود است که شهرسازی و معماری جز الویت های ایشان است  و با انتخاب و انتصابات اخیر مدیران و عوامل اجرایی شهرداری نشان دادند که به مقوله  معماری و شهرسازی توجه ویژه ای دارند و تعالی حوزه شهرسازی جز برنامه های شهرداری است و مجلس نیز آماده کمک و همکاری لازم از برنامه های ایشان است و امیدواریم که موارد مطرح شد محقق گردد.
 
همچنین ، دکتر تورج فرهادی قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت : باتوجه به لزوم ایجاد توسعه پایدار باید به بررسی پارامترهای مرتبط به این هدف پرداخت. از جمله این عوامل می توان به گردشگری و پیامدهایی آن و همچنین نقش معماری پایدار در دستیابی به توسعه پایدار اشاره نمود. گردشگری خود به عنوان صنعتی نوآورانه و دانش بنیان می باشد که در جهت پرکردن اوقات فراغت مردم گام برمی دارد و دارای اهداف فراوانی می باشد و نیز می تواند در راستای ارضا و تحقق بسیاری از نیازهای توسعه پایدار حرکت نماید. حضور گردشگران در یک منطقه می تواند باعث ایجاد تعامالت اجتماعی و فرهنگی با مردم ساکن در آن منطقه گردد.
 
دکتر فرهادی افزود : هنگامی که سخن از جذب گردشگر به میان می‌آید، بدون شک عناصر و زیر ساخت‌های بسیاری برای ایجاد انگیزه و جذب آنها مطرح می‌شود. بنابراین هر اندازه به مقوله توریسم نگاه تخصصی‌تری داشته باشیم، به همان میزان نقش عناصر مختلف برای جذب بیشتر گردشگر از جمله مدیریت شهری ، توسعه پایدار شهر ، معماری و شهرسازی نیز پررنگ‌تر خواهد شد. 
 
کارشناس عالی شهرسازی خاطرنشان کرد : افزایش روز افزون گردشگران خارجی پس از رفع تحریم ها و برجام توسط دولت محترم تدبیر و امید ، موجب حساسیت بیشتر در حوزه معماری و شهرسازی برای ایجاد بستر مناسب جذب سرمایه خارجی از جمله صنعت توریسم گردیده است که با نگاه هوشمندانه شهردار جدید تهران که توام با تدبیر و دانایی محور می باشد  و اعضای متخصص شورای شهر قطعا شاهد تحولات دانش بنیان در حوزه شهرسازی و معماری خواهیم بود .
 
یادآور می شود ؛ تورج فرهادی یکی از دانش آموختگان حوزه معماری و شهرسازی است که در تمامی دوران خدمت صرفا برپایه وظایف انسانی ، علمی و شغلی در جهت تعالی شهر تلاش نموده و دور از هرگونه مسایل سیاسی به عنوان یک مدیر فرهیخته در راستای تحقق سند چشم انداز شهر تهران خدمت نموده است.

 

 

منبع: تجارت آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.