| کد خبر: 146846 |

حذف ارز مسافرتی اقدام مؤثری بود/ حذف ارز مبادله‌ای سایر بخشها در دست انجام است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: پرداخت ارز توریستی توجیهی نداشت و به نوعی به بخش‌های گردشگری سایر کشورها داده می‌شد.

تین نیوز

عباس ارگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تک نرخی‌شدن ارز اظهار داشت: اقدام بانک مرکزی در خصوص حذف ارز مسافرتی اقدام مؤثری بود که باید زودتر اقدام به این کار می کرد.

وی با بیان‌اینکه پرداخت ارز توریستی توجیهی نداشت گفت: این‌ارز به نوعی به بخش‌های گردشگری سایر کشورها داده می‌شد.

آرگون با بیان‌اینکه این اقدام بانک مرکزی می‌تواند حرکتی به سمت تک نرخی شدن ارز باشد ادامه داد: پرداخت ارزهای درمانی و تجار قضیه‌ای متفاوت است اما به مرور و با حذف ارز مبادله‌ای به نوعی فاصله بین دو نرخ ارز و رانت موجود از بین خواهد رفت.

وی افزود: در حال‌حاضر یک بخشی‌از کالاها اولویت‌دار هستند اما به مرور کالاها از مدار خارج می‌شوند و به نوعی به این بخش نیز ارز کمتری پرداخت خواهد شد.

این عضو اتاق بازرگانی‌تهران گفت: برای توسعه صادرات باید سیاستها مطابق با نرخ تورم باشد تا صادرکنندگان ما در بازارهای جهانی به راحتی حاضر شوند و بازارها را از دست ندهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم پرداخت ارز مبادله‌ای به تجار باعث زیان آنها نخواهد شد؟ افزود: خیر، آنها نیز خود را با شرایط وفق خواهند داد و مسلما این اقدام عدم شفافیت در بازار را از بین خواهد برد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایلنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.