| کد خبر: 140259 |

گردشگری جزیره را فدای گشت ارشاد نکنیم!

از در فرودگاه جزیره کیش که خارج می شویم ، باد گرمی به صورت ما می خورد و هوای شرجی جزیره را در همان ثانیه های اول سفر لمس میکنیم.

تین نیوز

از در فرودگاه جزیره کیش که خارج می شویم ، باد گرمی به صورت ما می خورد و هوای شرجی جزیره را در همان ثانیه های اول سفر لمس میکنیم.

تاکسی ها به صف ایستاده اند و ما بلافاصله سوار می شویم و راننده حرکت می کند. مقصد را جویا می شود و ما هم پیشنهاد میدهیم که برای‌مان هتلی ارزان قیمت پیدا کند. راننده نگاهی از داخل آینه به ما کرده و می گوید نگران نباشید ، به خاطر کمبود مسافر همه جا ارزان شده.

تصور ما این بود که به خاطر گرما و اینکه این روزها فصل سفر به مناطقی چون کیش نیست چنین سخنی می گوید اما ظاهرا ماجرا فراتر از گرمی هوا و فصل سفر بود. از محدودیتهایی گفت که مسافران را کلافه می کند و مسافرت را به کام آنها تلخ میکند و تنگ نظریهایی که تنها به سوق دادن مردم به هزینه کردن پولهایشان در کشورهای مجاور منجر می شود.

فردای آن شب مقابل مرکز تجاری جزیره از ماشین پیاده می شویم و با ماشین ون گشت ارشاد مواجه می شویم . دو مامور مرد به ماشین تکیه داده اند و یک مامور زن در حالی که چند قدم جلوتر از آنها ایستاده است ، چادر خود را در آن هوای گرم و شرجی محکم گرفته و با دقت به ورودی و خروجی مرکز تجاری خیره شده است. دیدن این منظره حس خوب به انسان منتقل نمی‌کند. در جزیره ای که قرار بود منطقه آزاد باشد و سرمایه ها را به سمت خود بکشد، فوت و فن جذب سرمایه را رها کرده و به شخصی ترین حیطه های زندگی مردم مشغول شده ایم. ماموران گشت ارشاد به شدت سرشان خلوت است و حوصله شان سر رفته ، چرا که مسافر زیادی وجود ندارد و طبیعتا شانس دستگیری "بدحجابها" هم در چنین شرایطی کاهش می یابد.

گردشگری جزیره را فدای گشت ارشاد نکنیم!

فروشندگان و راننده های جزیره از کسادی بازار می گویند و اینکه مسافر داخلی ترجیح می دهد با همین مقدار هزینه به دبی یا گرجستان و آدربایجان و ترکیه سفر کند ، چرا که حداقل در آنجا مجبور نیست تذکر و توبیخ گشت ارشاد را تحمل کند یا برای دیدن ساحل دریا خودش در نقطه ای از شهر و همسرش در نقطه دیگری باشد!

می‌گویند اوضاع کیش اصلا خوب نیست و عده زیادی در حال ترک جزیره هستند. بدون شک دلایل این رکود و این کسادی وحشتناک که در اقتصاد گردشگری کیش به وجود آمده، تنها به تنگ نظریهای فرهنگی و اجتماعی بر نمی گردد و دلایل اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم در آن دخیل است ، اما آیا منطقی و موجه است که در چنین شرایطی، با تنگ نظری خود، عاملی به عوامل فروپاشی اقتصادی این منطقه بیافزاییم؟

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.