| کد خبر: 136944 |

تاکسی گردشگری در کاشان راه اندازی شد

مسئول واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از راه اندازی تاکسی گردشگری در قالب شرکت گردشگری حمل و نقل گردشگری در این شهرستان خبر داد.

تین نیوز

مسئول واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از راه اندازی تاکسی گردشگری در قالب شرکت گردشگری حمل و نقل گردشگری در این شهرستان خبر داد.

حجت الله ناصحی پور عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به رشد آمار حضور گردشگران خارجی در سال 95 و سه ماه نخست امسال و وجود تقاضاهای بالا در حمل و نقل گردشگری این تاکسی ها راه اندازی شده است.
وی لزوم تشدید اقدام های پیشگیرانه در راستای تامین امنیت بیشتر میهمانان خارجی با همکاری فرمانداری کاشان، شهرداری و تاکسیرانی کاشان را از جمله هدف های راه اندازی تاکسی گردشگری در این شهر بیان کرد.
ناحصی پور افزود: هم اکنون 53 موسسه گردشگری در قالب هتل، هتل سنتی، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، دفترها و شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی و مجتمع های گردشگری در شهرستان کاشان فعالیت می کنند.
وی با تاکید بر آمار قابل توجه اقامت گردشگران خارجی در این مرکزها به خصوص هتل های سنتی، خاطرنشان کرد: قبل از تدوین نهایی دستورالعمل شرکتهای حمل و نقل گردشگری و با تصویب کمیته ارتقا و امنیت گردشگران خارجی، مقرر شد رانندگان دارای کارت صلاحیت تاکسیرانی با خودروهای آریو، پس از گزینش و انجام مصاحبه به مرکزهای و پذیرایی شهرستان کاشان معرفی شدند.
مسئول واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح قبل از تاسیس شرکت حمل و نقل گردشگری، این تاکسیها زیر نظارت این اداره فعالیت خواهند کرد.
وی همچنین همکاری مدیران موسسه های گردشگری در اجرای درست طرح را ضامن امنیت مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت: این همکاری افزایش ماندگاری مسافر، صرفه جویی در وقت و هزینه های جانبی و معرفی بهینه و بیشتر جاذبه های منطقه را بدنبال خواهد داشت.
در شهرستان کاشان بیش از یک هزار و 700 اثر تاریخی شناسایی شده که از این شمار تاکنون 213 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
باغ تاریخی فین کاشان در سال 1390 در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسید.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.