| کد خبر: 136374 |

گردشگری ایران روی گیشه‌های اتریش

فصلنامه سوسایتی اتریش در تازه‌ترین شماره خود پرونده‌ای 20 صفحه‌ای را به روابط بین ایران و اتریش و نیز وضعیت گردشگری ایران اختصاص داده است. در این پرونده یادداشتی به قلم معاون گردشگری کشور و گزارش‌های دیگری از جاذبه‌های توریستی ایران می‌خوانیم.

تین نیوز

فصلنامه سوسایتی اتریش در تازه‌ترین شماره خود پرونده‌ای 20 صفحه‌ای را به روابط بین ایران و اتریش و نیز وضعیت گردشگری ایران اختصاص داده است. در این پرونده یادداشتی به قلم معاون گردشگری کشور و گزارش‌های دیگری از جاذبه‌های توریستی ایران می‌خوانیم.

 

به گزارش «ایسنا»، معاون گردشگری در یادداشت خود برای سوسایتی در خصوص ظرفیت گردشگری ایران نوشته است: «ایران از نظر امکانات و زیرساخت‌های گردشگری، دارای بیش از ۱۱۵۰ هتل در استانداردهای متفاوت، ۱۳۴۵ میهمان‌پذیر، ۶۶۲ هتل آپارتمان، بیش از ۴۳۸۰ دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، ۱۴ شرکت خدمات هوایی، ۱۰ شرکت حمل‌ونقل ریلی، ۳۰۰ بازارچه ثابت صنایع دستی و سوغات، ۴۱۱سفره خانه سنتی، ۲۱۵۰ رستوران و پذیرایی بین راهی و ۱۰۲ مجتمع خدماتی بین راهی است.»

 

مرتضی رحمانی موحد با اشاره به امنیت ایران نیز خاطرنشان کرده است: «در کل دولت یازدهم حدود ٢٠ میلیون گردشگر خارجی از ایران دیدن کرده‌اند و از این مسیر حدود ۳۵ میلیارد دلار درآمد ارزی عاید کشور شده است. در دوره دولت یازدهم ایران در ورود گردشگران خارجی میانگین سالانه ۱۰ درصد رشد داشته است. اقبال گردشگران خارجی به ایران همچنان روبه رشد است و ادامه دارد؛ به نحوی که بنا به گزارش‌ها، هتل‌های اصفهان و شیراز و... برای 6 ماه آینده رزرو است.»

 

وی در ادامه در خصوص چشم‌انداز صنعت گردشگری ایران ادامه داد: «جمهوری اسلامی ایران در سند چشم‌انداز ۲۰۲۵ میلادی، ورود سالانه ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را هدف‌گذاری کرده است. درآمد حاصل از این تعداد گردشگر سالانه بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار خواهد بود. اخیرا نیز با انعقاد قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیما و تحویل حدود ۱۰ دستگاه در سال ۲۰۱۷، به نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل هوایی و نیز بازسازی و نوسازی حمل و نقل ریلی اقدام کرده‌ایم.»

 

مجله سوسایتی با ١٠٠ هزار شمارگان از پنج‌شنبه گذشته علاوه‌بر فروش در گیشه‌های روزنامه فروشی‌ سراسر اتریش و بخش‌هایی از جنوب آلمان به‌ویژه ایالت بایرن، برای ارگان‌ها، نهادها، موسسات، دانشگاه‌ها و سازمان‌های متولی امور فرهنگی، علمی، هنری و جهانگردی اتریش و همچنین نمایندگی‌های سیاسی و دیپلماتیک مقیم وین ارسال می‌شود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.