| کد خبر: 136130 |

پیش بینی رشد گردشگری دریایی در گلستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: پیش بینی می شود تابستان امسال شاهد ورود گردشگران بیشتری در مقایسه با تابستان سال گذشته باشیم.

تین نیوز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: پیش بینی می شود تابستان امسال شاهد ورود گردشگران بیشتری در مقایسه با تابستان سال گذشته باشیم.

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: با شروع فصل گرما و نزدیک شدن به سفرهای تابستانی گردشگران به استان گلستان با همکاری استانداری و فرمانداری شهرستان های ساحلی، طرح های سالم سازی دریا در استان گلستان آغاز به کار کردند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان داشت: طرح های سالم سازی در دو نقطه از سواحل گلستان شامل بندر ترکمن و بندر گز فعال هستند که امکان شنای امن در این طرح های سالم سازی وجود دارد.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، در طرح های سالم سازی دریا در بنادر ترکمن و گز، ناجیان غریق برای امداد رسانی احتمالی به گردشگرانی که قصد شنا در دریا را دارند؛ مستقر هستند.
وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: این شناگاه ها هنوز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت کشور، شاهد ایجاد امکانات مجهزی در طرح های سالم سازی دریا باشیم.
وی با اشاره به اینکه خلیج گرگان در مقایسه با سایر نقاط آبهای دریای خزر از امنیت بیشتری برای شنا کردن گردشگران برخوردار است، گفت: می توان با توجه به این نقطه قوت در راستای جذب بیشتر گردشگران جهت سفر به گلستان و شنا کردن در منطقه ایمن تر اقدام کرد.
کریمی همچنین به برگزاری جلسات متعدد در قالب ستاد دائمی خدمات سفر استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران در قالب کمیته های مختلف ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان انجام شده است.
وی با اشاره به افزایش ورود گردشگران به استان گلستان طی سالهای اخیر گفت: استان گلستان در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است که این امر به دلیل افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و تشویق دفاتر خدمات مسافرتی کشور برای ایجاد بسته سفر به گلستان بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، شهرستان های بندر ترکمن و بندر گز را از جمله مهمترین شهرستان های گلستان در زمینه جذب گردشگر عنوان کرد و تاکید کرد: این امر به دلیل ساحلی بودن این شهرستان ها و امکان شنا و تفریح گردشگران در سواحل است.
این مقام مسئول در استان گلستان بر ضرورت افزایش جاذبهای توریسم دریایی در استان گلستان تاکید کرد و یادآور شد: علاوه بر شهرستان های مذکور، جزیره آشوراده نیز یکی دیگر از جاذبه های اصلی استان گلستان محسوب می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ورود گردشگران به این جزیره هم اکنون از طریق شهرستان بندر ترکمن و با استفاده از شناورهای کوچک تفریحی صورت می گیرد، اذعان داشت: گردشگران بسیاری از این تنها جزیره دریای خزر بازدید می کنند.
کریمی در ادامه گفته های خود در خصوص توریسم دریایی گلستان تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ایجاد امکانات و تاسیسات مناسب با طبیعت گردی در جزیره آشوراده باشیم تا بتوانیم بیش از پیش از ظرفیت های توریستی این جزیره بهره مند شویم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: توریسم استان گلستان در حال طی کردن روند روبه رشد است که پیش بینی می شود این روند توسعه ای همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس پیش بینی می شود تابستان امسال شاهد ورود گردشگران بیشتری در مقایسه با تابستان سال گذشته باشیم.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.