| کد خبر: 135202 |

اسکله تفریحی بندر ترکمن امسال تکمیل می شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از تکمیل پروژه احداث اسکله تفریحی بندر ترکمن با محوطه سازی آن در سال جاری خبر داد.

تین نیوز
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از تکمیل پروژه احداث اسکله تفریحی بندر ترکمن با محوطه سازی آن در سال جاری خبر داد.
 

ابراهیم کریمی گفت: پروژه ساخت اسکله تفریحی بندرترکمن یکی از ضروریات توسعه گردشگری در این بندر محسوب می شد که با جذب اعتبارات لازم نسبت به ساخت این اسکله تفریحی به عنوان یکی از زیرساختهای توریسم دریایی اقدام شد.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اذعان داشت: دراین راستا عملیات ساخت این اسکله انجام شد که امید است با تخصیص اعتبارات لازم امسال محوطه سازی این پروژه توریسم دریایی تکمیل شود.

 

وی اذعان داشت: مخلوط ریزی درمحوطه پارکینگ اسکله و آسفالت محور اسکله از جمله اقداماتی است که امسال اجرایی خواهد شد.

 

به گفته کریمی، اسکله تفریحی بندر ترکمن، تنها اسکله ای است که گردشگران می توانند با مراجعه به آن نسبت به سفر یک روزه به جزیره آشوراده اقدام کنند.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد: در این اسکله، قایق های تفریحی کوچک جهت جابجایی گردشگرانی که قصد سفر به جزیره آشوراده را دارند مستقر خواهند شد تاخدمات مناسب تری به گردشگران استان ارائه شود.

 

وی تاکید کرد: نظارت بر نرخ بلیط قایق ها برای سفر به جزیره آشوراده و نیز ساماندهی قایق های تفریحی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان انجام می شود که این امر تاثیر بسیاری در عملکرد مناسب واحدهای خدماتی در بخش گردشگری خواهد داشت.

 

این مقام مسئول در استان گلستان، اجرای زیر سازی محور چپاقلی و آسفالت،اجرای روشنائی فشارقوی و محوطه سازی و اجرای سکوی استراحت در ساحل گردشگری بندر ترکمن را از جمله پروژه هایی دانست که امسال اجرایی خواهند شد.

 

کریمی در ادامه گفته های خود در باره توریسم بندر ترکمن، به ساخت اسکله چوبی در بندر ترکمن به عنوان یکی دیگر از جاذبه های توریسم دریایی بندر ترکمن اشاره کرد و گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم امسال این پروژه اجرایی خواهد شد.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، احداث آلاچیق و سکو در ساحل بندر ترکمن، احداث سکوی برداشت آب و نیز احداث سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده برای اجرا در سال 96 عنوان کرد.

 

این مقام مسئول در استان گلستان همچنین از احداث بازارچه صنایع دستی در ساحل گردشگری بندر ترکمن خبر داد و گفت: اجرای موسیقی های آئینی و محلی و اجرای جشن های محلی نیز امسال در ساحل بندر ترکمن عملی خواهد شد.

 

وی همچنین به ساخت سینمای روباز ساحلی در بندر ترکمن به عنوان یکی از پروژه های توریستی ساحل بندر ترکمن اشاره کرد.

 

کریمی بیان داشت: امید است با تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع ملی، امسال شاهد اجرایی شدن این پروژه در ساحل بندر ترکمن باشیم.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ورزش های آبی را یکی از جاذبه های توریستی دریا در تمام دنیا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تا کنون در استان گلستان از این پتانسیل بهره برداری لازم صورت نگرفته است .

 

وی تاکید کرد: در این راستا در نظر داریم اجرای مسابقات مختلف آبی و قایقرانی در ساحل بندر ترکمن را طی سال جاری برگزار شود.         

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.