| کد خبر: 134129 |

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

پیگیری اقامت‌سرای چینی‌ها/ سکه‌هایی برای تولد خیام

ادامه فعالیت اقامت سراهای چینی، اتوبوس‌های گردشگری معطل یک پلاک و تولید سکه‌های طلا و نقره به مناسبت تولد خیام از جمله عناوین خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری بود.

تین نیوز

ادامه فعالیت اقامت سراهای چینی، اتوبوس‌های گردشگری معطل یک پلاک و تولید سکه‌های طلا و نقره به مناسبت تولد خیام از جمله عناوین خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری بود.

 

به گزارش خبرنگار مهر ، در این هفته خبر رسید که مراتب ثبت «شیوه نوازندگی استاد شیرمحمد اسپندار» و 13میراث ناملموس دیگر در نامه‌ای از سوی رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، به استاندار سیستان‌ و بلوچستان ابلاغ شد. پیش از آن شیوه نوازندگی استاد اسپندار به ثبت ملی رسیده بود.

 

اما گلایه فعالان گردشگری از رسیدگی نکردن به موضوع اقامتگاه‌های غیرمجاز چینی‌ها هم از دیگر اخبار بود مصطفی شفیعی شکیب از تورگردانان کشور اعلام کرد که چند وفت پیش با رسانه ای شدن اقامت گردشگران چینی در آپارتمان‌ها و مراکز اقامتی غیرمجاز برخی از مسوولان وعده پیگیری دادند اما در واقع کاری ار پیش نرفت و همچنان ده اقامتگاهی که به آن‌ها اعلام کرده و اسامی آنها را داده بودیم همچنان فعالیت می کنند و مسافر می‌گیرند.

 

خبر دیگر اینکه هنوز برای اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری که قرار بود توریستهای خارجی را جا به جا کند اتفاقی نیفتاده و این اتوبوس‌ها از ١٤ فروردین ماه به دلیل نداشتن پلاک دایم از تردد در خیابان‌ها و ورودشان به داخل شهر جلوگیری می شود این در حالی است که در کشورهای پیشرفته در حوزه گردشگری به وفور گردشگران توسط این اتوبوسها جا به جا می‌شوند و درآمد مناسبی نیز نصیب آن کشورها شده است بهره گردشگران از این اتوبوس‌ها نیز صرفه جویی در هزینه رفت و آمد و سرگردانی در شهر است برخی از این اتوبوس‌ها نیز تخفیفاتی در ورودی موزه ها دارند و یا تورهایی غیر از داخل شهر و خارج شهر را نیز در برنامه خود دارند.

 

رییس جامعه تورگردانان نیز در گفتگویی اعلام کرد که ورود گردشگران امریکایی به ایران مشکلی ندارد و هم اکنون نیز تعداد زیادی از گردشگران آمریکایی به ایران می‌آیند.

 

انجمن مجموعه‌داران ایران با همکاری خانه سکه ایران از 969 سکه طلا و نقره که به مناسبت نهصد و شصت و نهمین سال تولد خیام ضرب شده بود، رونمایی کرد. این مراسم در هنگام افطار انجام شد و این تعداد سکه در اختیار متقاضیان برای فروش قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.